Baldur's Gate II: Cienie Amn (PC)

ObserwujMam (251)Gram (48)Ukończone (68)Kupię (2)

Recenzja gry Baldur's Gate II: Cienie Amn (PC)


@ 04.07.2005, 00:00

Po wielkim sukcesie Baldur’s Gate, można było być pewnym że nadejdzie sequel tej wspaniałej gry. Oczywiście tak też się stało, i co jest rzadkością, kontynuacja nie jest wcale gorsza od części pierwszej! W takim wypadku, kto grał w pierwszą część, wie jaką frajdę gra potrafiła przysporzyć.

Po wielkim sukcesie Baldur’s Gate, można było być pewnym że nadejdzie sequel tej wspaniałej gry. Oczywiście tak też się stało, i co jest rzadkością, kontynuacja nie jest wcale gorsza od części pierwszej! W takim wypadku, kto grał w pierwszą część, wie jaką frajdę gra potrafiła przysporzyć. Teraz historia się powtarza, ale nie wszystko naraz...

Już na wstępie zobaczymy, iż Baldur’s Gate 2: Cienie Amn jest grą o wiele bardziej mroczną niż BG. Na samym początku obejrzymy opowiadane intro, gdzie na początku ukazuje nam się księga, i według niej autor mówi nieco o przeszłości bohatera, ale głównie o tym co się wydarzyło przed rozpoczęciem gry. Otóż dowiemy się, iż spod Wrót Baldura porwano naszego bohatera oraz jego towarzyszy! Mało co pamiętając, budzimy się w klatce ciemnego lochu, gdzie mag, niejaki Jon Irenicus, robi na nas różne magiczne eksperymenty. Po chwili do komnaty wbiega golem, i przekazuje mu informacje że ich siedziba została zaatakowana. Obaj wybiegają z komnaty. Niedługo potem, wchodzi nasza siostra, i uwalnia nas z klatki (na marginesie – Imoen, podobnie jak nasz bohater, jest wychowanką mędrca Goriona, więc można się domyślić że spędziliśmy z nią niemal całe życie...) . Teraz musimy przeszukać lochy i dowiedzieć się czy któryś z naszych przyjaciół nadaj jest przy życiu, i jak najszybciej wydostać się z tego okropnego miejsca... Po opuszczeniu lochów, czeka nas niespodzianka... Nie znajdujemy się na Wybrzeży Mieczy, lecz w mieście Athkatla - stolicą... Amnu! Tutaj zaczyna się nasza przygoda...

Baldur's Gate II: Cienie Amn (PC)

Aby rozpocząć grę, musimy sobie najpierw stworzyć postać (ewentualnie możemy ją eksportować z pierwszej części BG). Podobnie jak w pierwowzorze, wybierzemy postaci płeć, portret, klasę, rasę, charakter, umiejętności, wygląd i jego głos. W tworzeniu postaci, autorzy przewidzieli kilka zmian wynikających z dodania niektórych elementów D&D 3rd edition (np. nowe klasy postaci, po uzyskaniu 10 poziomu postać dostaje tylko określoną ilość hp bez premii wynikającej z kondycji...).Otóż dodali jedną nową rasę (pół-ogr), trzy nowe klasy (barbarzyńca, czarownik i mnich), bardzo wiele podklas (prawie każda klasa ma ich trzy), nowe zdolności specjalne, oraz rozbudowano wachlarz umiejętności. Tym razem nie wybieramy czy chcemy uczyć się walczyć bronią obuchową czy sieczną, lecz niemal do każdej broni mamy przypisaną umiejętność! Dzięki takiemu rozwiązaniu, naszego wojownika możemy wytrenować na mistrza w posługiwaniu się praktycznie jednym rodzajem broni. Warto wspomnieć o dostępnych stylach walki. Będą to style walki mieczem i tarczą, dwoma mieczami naraz, jednym mieczem oraz mieczem oburęcznym... Podczas naszej przygody, będziemy mogli przyłączyć do naszej drużyny jeszcze 5 osób, o zróżnicowanych umiejętnościach i cechach. Niestety NPC jest tu o wiele mniej niż w pierwszej części. Heh... przynajmniej mamy mniejszy dylemat kogo przyłączyć do drużyny :)... Interfejs gry został niemalże niezmieniony. Nadal jest bardzo ładnie wykonany, czytelny i prosty w obsłudze. Oczywiście podczas gry możemy w dowolnym momencie spauzować grę, co bardzo ułatwi nam zadanie wydawania rozkazów podczas walki. Co do broni, to BG2 przynosi kilka nowych. Między innymi będą to samurajskie miecze zwane katana czy broń zwana ninia-to itd...


Screeny z Baldur's Gate II: Cienie Amn (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosthybi   @   11:37, 05.11.2011
Zasługuje na 10/10, gra legenda Uśmiech