Empire Earth II (PC)

ObserwujMam (124)Gram (35)Ukończone (16)Kupię (3)

Empire Earth II (PC) - recenzja gry


@ 23.05.2005, 00:00
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!



W grze została zastosowana technologia obraz w obrazie, bez której kontrolowanie sytuacji w najważniejszych zakątkach naszej osady czy też miasta było by niezwykle trudne. W prawym dolnym rogu ekranu znajduje się małe okno pokazujące nam widok wybranych przez nas miejsc. Dzięki niemu na głównym ekranie możemy podglądać prace w naszym mieście a w małym oknie strategiczny punkt, który musimy bronić. Okno podglądu ma możliwość tworzenia zakładek. Ułatwią nam one kontrolowanie kilku miejsc jednocześnie. Istnieje także możliwość włączenia automatycznego przeskakiwania między zakładkami. Wówczas co kilka sekund widzimy kolejne wybrane przez nas miejsce. Bez tego sprytnego i użytecznego wynalazku, gra była by o wiele trudniejsza, ponieważ na mapie przez cały czas coś miga, coś się pojawia, znika… po prostu bez przerwy coś się zmienia. Zdecydowanie okno podglądu jest jednym z najlepszych pomysłów w grze.

Kolejnym dobrze trafionym pomysłem jest Zarządca Obywateli. Obywatele to osoby w grze, które zajmują się wydobywaniem minerałów, budowaniem oraz wynajdywaniem nowych technologii. Zarządca Obywateli pozwala nam kontrolować działania każdego z robotników. Nie musimy szukać na mapie osób bezrobotnych, i każdej po kolei przydzielać zadania. Wystarczy, że jednym przyciskiem przydzielimy wolnych pracowników do wydobycia rudy, kolejnym do zbierania jedzenia itd. Jedynym minusem tego rozwiązania jest to, że jeśli nasi pomocnicy są w różnych odległych miejscach, dotarcie do celu może zabrać im sporo czasu. Tak czy inaczej rozwiązanie jest bardzo dobre, i nie wyobrażam sobie gry bez niego.





Sztuczna inteligencja w grze, jest „inteligentna”. Co to oznacza ? A no tyle, że nie łatwo jest wygrać z graczem komputerowym, a nasze jednostki nie plątają się nie mogąc znaleźć drogi. Komputer przez cały czas sytuację na polu oraz nasz sposób grania, i jeśli tylko znajdzie słaby punkt na pewno go wykorzysta. Na szczęście pomocni mogą okazać się inni komputerowi gracze. Jeśli uda nam się z kimś zawrzeć sojusz, to na pewno przybędzie nam z pomocą kiedy zostaniemy zaatakowani. Jako druga strona sojuszu my także jesteśmy zobligowani do pomocy, kiedy sojusznik jej wymaga. Komputer nie śle na nas bezmyślnie jednostek. Potrafi odciąć nas od surowców czy też wykorzystać warunki pogodowe… Zachowanie graczy komputerowych zdecydowanie jest jednym z najlepszych jakie widziałem. Kiedy komputerowi uda się zdobyć jedną z trzech koron (militarną, gospodarczą, lub imperialną) możesz być pewny, że wykorzysta ją w najlepszy możliwy sposób. Każda z koron daje przez ograniczoną ilość czasu premię do atrybutów w grze. Podnosi zdolności bojowe wojowników, poprawia szybkość wydobywania surowców naturalnych lub też zwiększa limit mieszkańców w mieście.


Screeny z Empire Earth II (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?