Świat Legend of Crystal Valley jest z pewnością jednym z pozytywów produkcji. Panowie ze studia Cateia Games przygotowali dla nas sporo lokacji – według IQ Publishing ponad 150, ja osobiście nie podjąłem się zadania zliczenia ich, jednak myślę iż liczba ta jest całkiem realna. Każda z nich została wykonana w 2D, dzięki czemu tak naprawdę robią one pozytywne wrażenie. Wyglądają one ładnie, są bardzo szczegółowe, tak jak powinno to wyglądać w klasycznej przygodówce. Niestety, całość oprawy wizualnej psuje zdecydowanie poziom wykonania postaci oraz ich animacji. Twórcy pokusili się, aby bohaterowie gry zostali wykreowani w trójwymiarze. Wszystko fajnie, jednak poziom ich wykonania jest delikatnie mówiąc – średni. I o ile kilka ładnych lat temu taki stan rzeczy nie raziłby w oczy, o tyle teraz wymagania gracza nieco wzrosły. Razi także bardzo nienaturalna animacja, szczególnie jeżeli chodzi o naszą bohaterkę. Jest ona jakaś taka niezgrabna, nie potrafi biegać, a nieraz mamy do czynienia z jakimiś „anomaliami graficznymi”. Muszę jednak przyznać, iż przypadł mi do gustu wyjątkowo prosty i przemyślany interfejs. Menu prezentuje fajny styl, a korzystanie z niego jest bardzo intuicyjne. Mały plusik do oprawy za ten właśnie aspekt.
Jeżeli chodzi o muzyczkę pogrywając w tle, to tu nie ma się do czego przyczepić. Idealnie wpasowuje się w klimat, głównie dzięki kościelnym brzmieniom. Dystrybutor gry spisał się elegancko i na opakowaniu gry napisał, że wersja językowa jest z polskimi napisami. Wszystko super, tylko zastanawiam się, co napisał na opakowaniu angielski dystrybutor? Oryginalna wersja językowa, angielska, tylko z napisami? Nie wiem czemu, ale w grze, podczas dialogów nie uświadczymy ani jednego mruknięcia. Ani jedno słowo nie padnie z ust zarówno naszej bohaterki, ani też żadnej innej postaci. Jedyne co słychać to szelest strumyka, kroki naszej podopiecznej oraz inne odgłosy otaczającej nas natury. Szkoda, bo może gdyby postacie coś mówiły, nie odczułbym wszechobecnej pustki.
Przeciętna |
Grafika: Lokacje czy interfejs są całkiem fajnie zrobione i przemyślane. Niestety animacje oraz modele postaci troszkę kuleją i są przestarzałe. |
Przeciętny |
Dźwięk: Muzyczka pogrywająca w tle idealnie pasuje do klimatu, ale gdzie się podziały głosy lektorów podczas dialogów??? |
Dobra |
Grywalność: Gra oparta o znane mechanizmy, jest stosunkowo prosta, a zagadki na które natrafimy raczej nie powinny sprawiać większych problemów. Mimo to, nie jesteśmy prowadzeni cały czas za rączkę i każdy przedmiot musimy znaleźć skrupulatnie przeszukując lokacje. |
Dobre |
Pomysł i założenia: Sam pomysł na świat i postacie jest całkiem niezły. Również podoba mi się idea wplecenia elementów magii. Szkoda tylko, że nie wykorzystano potencjału jaki niosą ze sobą te pomysły. |
Przeciętna |
Interakcja i fizyka: Nasza postać może brać określone rzeczy, używać ich, montować i ma to jakiś wpływ na otoczenie. Również rozmawiamy z innymi postaciami... ciężko więc mówić o zaawansowanej interakcji. Jest tak, jak w przygodówce być powinno, nic więcej. |
Słowo na koniec: Ogólnie, widać iż produkt ten jest gra niskobudżetową. Słaba grafika i dźwięk, została nieco nadrobiona pomysłami. Niestety jest to nadal produkt przeciętny, kierowany do gracza nie mającego dużego doświadczenia z grami tego typu. |
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler