Wojownik, Paladyn, Warlock (coś taki czarnoksiężnik, magia zniszczenia, przywoływanie demonów, itepe), Mag, Mnich, Łowca, Rycerz Śmierci (ale to klasa HERO, więc musisz mieć postać na 55lvlu, by nim zagrać), Łotrzyk, Szaman, Druid i Kapłan.
Ale po za tym prawie każda klasa ma jeszcze 3 funkcje/sposoby na granie tą postacią (tylko Druid ma 4):
Paladyn:
- Protection - Tank, czyli zbieranie na sobie uwagi potworów, ma dużo życia, obrony, itp.
- Retibution - DPS (Damage Per Second/Obrażenia na sekundę), funkcja do zadawania obrażeń.
- Holy - Heal, czyli leczenie sojuszników.
Rycerz Śmierci:
- Blood - Tank.
- Frost - DPS.
- Unholy - DPS, korzysta z pomocy peta
Kapłan:
Discipline - Heal, oparty na tarczach, absorbowaniu obrażeń.
Holy - Normalny Heal, polegający na healaniu.
Shadow - DPS.
Łotrzyk:
Ma 3 razy DPSa - Assasination, Combat, Subtlety - różnica pewnie tkwi w sposobie w jaki walczy, nie powiem dokładnie, bo nie grałem zbytnio.
Szaman:
Elemental - DPS na odległość, mag.
Enhancement - DPS w zwarciu, zazwyczaj na dwie bronie (topory, jakieś pazury, itp.)
Restoration - Heal.
Warlock - też trzy DPSy, tyle, że mag:
Afflication - zarzuca DoTami, czyli skillami, które powodują obrażenia przez jakiś czas, a nie od razu po rzuceniu (takie klątwy). DoT - Damage over Time/obrażenia otrzymywane w czasie.
Demonology - jego potęga polega głównie na demonach, a i sam może się w jednego przemienić, nie wiem jak to dokładnie działa, ale w MoPie teraz może to chyba dłużej utrzymywać, po za tym może off-tankować, czyli odciążać prawdziwego Tanka, gdyby nie dawał rady. Chociaż może to się już zmieniło.
Destruction - Polega na magii chaosu i "mroku"/"cienia".
Druid:
- Balance - DPS, Magia natury. Zmienia się w mutanta jakiegoś, coś w stylu zmutowanej sowy.
- Feral - zmienia formę na kota i nawala z pazurków, DPS.
- Guardian - Zmienia formę w niedźwiedzia, tank.
- Restoration - Heal.
Łowca:
- Beast Master - Głównie polega na swoim zwierzaku, które złapie. DPS.
- Marksmanship - DPS.
- Survival - DPS, nie wiem czym się różnią, nie grywałem zbyt dużo
Mag:
- Arcane - Magia tajemna, czyli taka... magiczna
W poprzednim dodatku taki mag skupiał się na jednym celu, np. bossie i zadawał mu wysoki DMG i szybko, teraz nie wiem.
- Fire - Magia ognia, zadaje obrażenia obszarowe (AoE).
- Frost - Magia lodu, zamrażanie, itd.
Mnich:
- Brewmaster - Tank.
- Mistweaver - Heal.
- Windwalker - DPS w zwarciu.
Warrior:
- Protection - Tank.
- Arms - DPS.
- Fury - DPS.
Różnica pomiędzy arms i fury jest chyba taka, że arms bije za pomocą jednego dwuręcznego miecza, a Fury za pomocą dwóch.