Offline
Witam wszystkich.
Przejrzałem wątek dotyczący Problemów z kodami i postanowiłem pomóc B) - sam długo szukałem kompletnych informacji.
Swój opis opieram na informacjach z serwisu Age of Heroes - osoby znające angielskim tam odsyłam
Ważne: Od wersji gry 1.2 (dotyczy to również HoF oraz ToE) zostały zablokowane kody, które NIE SĄ skryptami @.
Czyli nie będą działały te kody.
Aktywowanie możliwości wpisywania kodów
Aby aktywować konsolę w grze musimy zedytować 2 pliki tekstowe (najlepiej przy pomocy systemowego notatnika). H5, HoF oraz ToE posiadają swoje odrębne pliki - więc upwenij się, że edytujesz właściwy (dla właściwej gry). Instalowanie patchy prawdopodobnie nadpisze pliki input.cfg, więc po każdym updacie najlepiej je sprawdzić .
Odblokowywanie konsoli
W zależności od gry, będzie to plik:
* H5: FOLDER_GRYprofilesautoexec.cfg
* HoF: FOLDER_GRYprofilesautoexec_a1.cfg
* ToE: FOLDER_GRYprofilesstart.cfg
Na początku pliku wklej linię:
Kod: [Zaznacz]
setvar dev_console_password = schwinge-des-todes
Bindowanie (przypisywanie) klawisza do otwarcia konsoli
Odpowiedni plik do edycji znajduje się w folderze Moje dokumentyMy Games:
* H5: Heroes of Might and Magic V/Profiles/TWÓJ_PROFILE/input.cfg
* HoF: Heroes of Might and Magic V/Hammers of Fate/Profiles/TWÓJ_PROFILE/input_a1.cfg
* ToE: Heroes of Might and Magic V - Tribes of the East/Profiles/TWÓJ_PROFILE/input_a2.cfg
Na początku pliku wklej linię:
Kod: [Zaznacz]
bind show_console '`'Dzięki temu wciskając klawisz `(~ tylda, na lewo od 1) będziesz miał dostęp do konsoli.
Ważne: Często, gdy konsola nam się nie otwiera, błędem jest edytowanie złego pliku input.cfg:
powinieneś edytować plik w "Moje dokumenty/...", a NIE ten w "FOLDER_GRY/profiles/..." ;>
Kody
Kody muszą być wpisane dokładnie tak, jak są podane (znaczenie ma wielkość liter, cudzysłów - pojedynczy, podwójny, itp.).
Imiona bohaterów
Niektóre imiona bohaterów które wpisujemy do konsoli są inne, niż spotykane w grze.
Błędne wpisanie imienia wybranego bohatera owocuje brakiem działania wpisywanego kodu...
Odpowiedniki imion znajdziecie w tej tabeli.
Dodawanie umiejętności
Nowa nabyta umiejętność będzie na poziomie podstawowym. Kolejne dodanie tej samej umiejętności spowoduje jej podniesienie na wyższy poziom.
Kod:
Kod: [Zaznacz]
@GiveHeroSkill("Imię_bohatera", NAZWA_UMIEJĘTNOŚCI);
lub
@GiveHeroSkill("Imię_bohatera", #);
# - numer umiejętnościLista umiejętności na stronie Age of Heroes.
Dodawanie stworzeń
Kod: [Zaznacz]
@AddHeroCreatures("Imię_bohatera", NAZWA_STWORZENIA, *);
lub
@AddHeroCreatures("Imię_bohatera", #, *);
# - numer stworzenia
* - liczba stworzeń
Tabela z listą stworzeń.
Dodawanie machin wojennych
Kod: [Zaznacz]
@GiveHeroWarMachine("Imię_bohatera", NAZWA_MACHINY);
lub
@GiveHeroWarMachine("Imię_bohatera", #);
# - numer machinyTabela z machinami.
Dodawanie zaklęć
Kod: [Zaznacz]
@TeachHeroSpell("Imię_bohatera", NAZWA_ZAKLĘCIA);
lub
@TeachHeroSpell("Imię_bohatera", #);
# - numer zaklęciaTabela z listą zaklęć.
Dodawanie artefaktu
Kod: [Zaznacz]
@GiveArtefact("Imię_bohatera", #);
lub
@GiveArtifact("Imię_bohatera", #);
# - numer artefaktuTabela z listą artefaktów.
Pozostałe modyfikacje
Zmiana statystyk
Kod: [Zaznacz]
@ChangeHeroStat("Imię_bohatera", NAZWA_STATYSTYKI, #);
lub
@ChangeHeroStat("Imię_bohatera", #, *);
# - numer statystyki
* - ilość
Tabela:
Statystyka________ NAZWA_STATYSTYKI________ numer statystyki
Doświadczenie STAT_EXPERIENCE 0
Atak STAT_ATTACK 1
Obrona STAT_DEFENCE 2
Moc STAT_SPELL_POWE 3
Wiedza STAT_KNOWLEDGE 4
Szczęście STAT_LUCK 5
Morale STAT_MORALE 6
Punkty ruchu STAT_MOVE_POINT 7
Ilość many STAT_MANA_POINTS 8
Dodawanie surowców
Kod: [Zaznacz]
@SetPlayerResource(PLAYER_1, 0-6, #);
0-6 - rodzaj surowca
# - ilość surowcówLista surowców:
Drewno - 0
Ruda - 1
Rtęć - 2
Kryształ - 3
Siarka - 4
Klejnot - 5
Złoto - 6
Odkrywanie mapy
Kod: [Zaznacz]
Powierzchnia:
@OpenCircleFog(0, 0, 0, 9999, PLAYER_1);
Podziemie:
@OpenCircleFog(0, 0, 1, 9999, PLAYER_1);
Wygrana lub przegrana
Kod: [Zaznacz]
@Win()
@Loose()
Mam nadzieję, że te informacje będą pomocne 8)
Wszelkie komentarze, uwagi mile widziane ;>
Przejrzałem wątek dotyczący Problemów z kodami i postanowiłem pomóc B) - sam długo szukałem kompletnych informacji.
Swój opis opieram na informacjach z serwisu Age of Heroes - osoby znające angielskim tam odsyłam
Ważne: Od wersji gry 1.2 (dotyczy to również HoF oraz ToE) zostały zablokowane kody, które NIE SĄ skryptami @.
Czyli nie będą działały te kody.
Aktywowanie możliwości wpisywania kodów
Aby aktywować konsolę w grze musimy zedytować 2 pliki tekstowe (najlepiej przy pomocy systemowego notatnika). H5, HoF oraz ToE posiadają swoje odrębne pliki - więc upwenij się, że edytujesz właściwy (dla właściwej gry). Instalowanie patchy prawdopodobnie nadpisze pliki input.cfg, więc po każdym updacie najlepiej je sprawdzić .
Odblokowywanie konsoli
W zależności od gry, będzie to plik:
* H5: FOLDER_GRYprofilesautoexec.cfg
* HoF: FOLDER_GRYprofilesautoexec_a1.cfg
* ToE: FOLDER_GRYprofilesstart.cfg
Na początku pliku wklej linię:
Kod: [Zaznacz]
setvar dev_console_password = schwinge-des-todes
Bindowanie (przypisywanie) klawisza do otwarcia konsoli
Odpowiedni plik do edycji znajduje się w folderze Moje dokumentyMy Games:
* H5: Heroes of Might and Magic V/Profiles/TWÓJ_PROFILE/input.cfg
* HoF: Heroes of Might and Magic V/Hammers of Fate/Profiles/TWÓJ_PROFILE/input_a1.cfg
* ToE: Heroes of Might and Magic V - Tribes of the East/Profiles/TWÓJ_PROFILE/input_a2.cfg
Na początku pliku wklej linię:
Kod: [Zaznacz]
bind show_console '`'Dzięki temu wciskając klawisz `(~ tylda, na lewo od 1) będziesz miał dostęp do konsoli.
Ważne: Często, gdy konsola nam się nie otwiera, błędem jest edytowanie złego pliku input.cfg:
powinieneś edytować plik w "Moje dokumenty/...", a NIE ten w "FOLDER_GRY/profiles/..." ;>
Kody
Kody muszą być wpisane dokładnie tak, jak są podane (znaczenie ma wielkość liter, cudzysłów - pojedynczy, podwójny, itp.).
Imiona bohaterów
Niektóre imiona bohaterów które wpisujemy do konsoli są inne, niż spotykane w grze.
Błędne wpisanie imienia wybranego bohatera owocuje brakiem działania wpisywanego kodu...
Odpowiedniki imion znajdziecie w tej tabeli.
Dodawanie umiejętności
Nowa nabyta umiejętność będzie na poziomie podstawowym. Kolejne dodanie tej samej umiejętności spowoduje jej podniesienie na wyższy poziom.
Kod:
Kod: [Zaznacz]
@GiveHeroSkill("Imię_bohatera", NAZWA_UMIEJĘTNOŚCI);
lub
@GiveHeroSkill("Imię_bohatera", #);
# - numer umiejętnościLista umiejętności na stronie Age of Heroes.
Dodawanie stworzeń
Kod: [Zaznacz]
@AddHeroCreatures("Imię_bohatera", NAZWA_STWORZENIA, *);
lub
@AddHeroCreatures("Imię_bohatera", #, *);
# - numer stworzenia
* - liczba stworzeń
Tabela z listą stworzeń.
Dodawanie machin wojennych
Kod: [Zaznacz]
@GiveHeroWarMachine("Imię_bohatera", NAZWA_MACHINY);
lub
@GiveHeroWarMachine("Imię_bohatera", #);
# - numer machinyTabela z machinami.
Dodawanie zaklęć
Kod: [Zaznacz]
@TeachHeroSpell("Imię_bohatera", NAZWA_ZAKLĘCIA);
lub
@TeachHeroSpell("Imię_bohatera", #);
# - numer zaklęciaTabela z listą zaklęć.
Dodawanie artefaktu
Kod: [Zaznacz]
@GiveArtefact("Imię_bohatera", #);
lub
@GiveArtifact("Imię_bohatera", #);
# - numer artefaktuTabela z listą artefaktów.
Pozostałe modyfikacje
Zmiana statystyk
Kod: [Zaznacz]
@ChangeHeroStat("Imię_bohatera", NAZWA_STATYSTYKI, #);
lub
@ChangeHeroStat("Imię_bohatera", #, *);
# - numer statystyki
* - ilość
Tabela:
Statystyka________ NAZWA_STATYSTYKI________ numer statystyki
Doświadczenie STAT_EXPERIENCE 0
Atak STAT_ATTACK 1
Obrona STAT_DEFENCE 2
Moc STAT_SPELL_POWE 3
Wiedza STAT_KNOWLEDGE 4
Szczęście STAT_LUCK 5
Morale STAT_MORALE 6
Punkty ruchu STAT_MOVE_POINT 7
Ilość many STAT_MANA_POINTS 8
Dodawanie surowców
Kod: [Zaznacz]
@SetPlayerResource(PLAYER_1, 0-6, #);
0-6 - rodzaj surowca
# - ilość surowcówLista surowców:
Drewno - 0
Ruda - 1
Rtęć - 2
Kryształ - 3
Siarka - 4
Klejnot - 5
Złoto - 6
Odkrywanie mapy
Kod: [Zaznacz]
Powierzchnia:
@OpenCircleFog(0, 0, 0, 9999, PLAYER_1);
Podziemie:
@OpenCircleFog(0, 0, 1, 9999, PLAYER_1);
Wygrana lub przegrana
Kod: [Zaznacz]
@Win()
@Loose()
Mam nadzieję, że te informacje będą pomocne 8)
Wszelkie komentarze, uwagi mile widziane ;>