Massive Chalice to turowa strategia osadzona w klimatach fantasy, a stworzona przez studio Double Fine - twórców takich szlagierów jak Broken Age czy też Psychonauts.
W Massive Chalice wcielamy się w Nieśmiertelnego Władcę i przejmujemy kontrolę nad, rodzącym się właśnie, królestwem. W warstwie strategicznej aranżujemy małżeństwa dla podtrzymania ciągłości dynastii (dzieci mogą, choć nie muszą, mieć lepsze umiejętności od rodziców), podejmujemy kluczowe decyzje odnośnie rządzonego królestwa oraz zarządzamy wojskami w wojnie z nieznaną nacją Cadence.
Cały konflikt trwa setki lat, dlatego nawet najlepsi wojacy oraz władcy kiedyś umierają - stąd wymuszona rotacja poszczególnych wojaków oraz samych rządzących. Śmierć permanentna dotyczy nie tylko starości, ale również ran odniesionych w walce. To druga strona Massive Chalice - prowadzenie potyczek w turowym systemie.
Kompletujemy kilkuosobową drużynę wojów różnych klas (łucznicy, pikinierzy lub też zwykli rycerze) i wysyłamy ją na np. zagrożone terytorium naszego królestwa. Wtedy przechodzimy do bezpośredniego kontrolowania teamu żołnierzy i musimy pokonać oponenta. Poszczególne jednostki w naszym teamie mogą, choć nie muszą, dysponować odmiennymi umiejętnościami oraz specjalizacjami, których używamy do walki z przeciwnikiem - chodzi o walkę w zwarciu, ataki dystansowe oraz magię. Po wygranej potyczce, uczestnicy nagradzani są odpowiednią liczbą punktów doświadczenia, a te przekuwają się w coraz to wyższe levele. Dzięki temu zdobywamy ulepszenia dla wspomnianych skillsów.
Rozgrywkę urozmaicają nie tylko mniejsze zadania fabularne rozciągnięte przez całą kampanię, ale również losowe zdarzenia. Oprawa graficzna została utrzymana w charakterystycznym dla studia Double Fine sznycie, który do złudzenia przypomina komiksowy filtr cel-shadingowy. Co nadaje tytułowi lekkiego i humorystycznego wydźwięku.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler