Fallout: Brotherhood of Steel jest pierwszą próbą zaszczepienia uniwersum Fallout na konsolach. Gra wydana w 2004 roku na Playstation 2 oraz Xboksa, jest spin off'em serii i przez zbyt duże różnice w stosunku do oryginału nie jest zaliczana do kanonu serii.
Najważniejszą zmianą w stosunku do poprzednich części jest zręcznościowy system walki. Tytuł jest hack'n'slashem w środowisku 3D z widokiem izometrycznym. Widać bardzo duże podobieństwo do Baldur's Gate: Dark Alliance, głównie dlatego, że obie gry działają na tym samym silniku. W odróżnieniu od poprzedniczek, Brotherhood of Steel jest liniowe. Nie posiada otwartego świata, tylko zamknięte poziomy, do których nie można już powracać.
Akcja gry rozgrywa się pomiędzy częścią pierwszą, a drugą. Zaczynamy ją jako nowo przyjęty członek Bractwa Stali. Wybieramy jedną z trzech dostępnych na początku postaci i zaczynamy wykonywać misje dla Bractwa.
Rozgrywka jest nastawiona głównie na eksterminacje wrogich zastępów przeciwników. Za zwycięstwa otrzymujemy doświadczenie i rozwijamy naszą postać, korzystając z lekko zmodyfikowanej wersji systemu SPECIAL.
Oprawa graficzna prezentuje się przyzwoicie, a ścieżkę dźwiękową współtworzyły kapele Slipknot oraz Killswitch Engage. Planowano wydanie drugiej części, jednak słaba sprzedaż pierwowzoru przyczyniła się do anulowania projektu.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler