The King of Fighters 2000 jest siódmą z kolei kontynuacją popularnej bijatyki spod szyldu SNK.
Incydent, który miał miejsce podczas ostatniego turnieju, zmusił Heiderna (przywódca Ikari Team) do poznania planów kartelu NESTS, a następnie zniszczenia całej organizacji, aby nigdy nie dochodziło do podobnych sytuacji. Jedyną możliwość wykonania planu widzi w porwaniu członków syndykatu na następnym turnieju King of Fighters...
KOF 2000 rozszerza opcję Strikerów wprowadzoną w wersji '99. Teraz można odnowić ilość przywołań towarzyszy, drwiąc z przeciwnika. Akcja ta odbywa się jednak kosztem Power Gauge, aby oczywiście uniknąć przesadnego wykorzystywania kumpli z teamu. Ponadto wsparcie podzielono na Another Striker oraz Maniac Striker. AM to tak naprawdę postaci dostępne do tej roli od samego początku, zaś MA należy odblokowywać kodami z menu, bądź po odpowiedniej ilości starć w Party Mode. Reszta pozostała tak naprawdę bez zmian, zatem każdy gracz walczy 4-osobowymi drużynami, które można dowolnie edytować i tworzyć skład marzeń. Od wersji '99 nie tknięto także Power Gauge oraz ciosów specjalnych z nim związanych. Wciąż wchodzi się w tryb MAX Mode z HP na poziomie 25% - lub pełnym pasku PG. Tryb Super MAX Mode można włączyć, gdy wojownik spełnia oba warunki (należy jednak pamiętać, że w Armore Mode ciosy specjalne są niemożliwe).
Grafikę utrzymano w tradycyjnej dla serii konwencji mangowego 2D, nie czerpiąc nic z The King of Fighters '99:Evolution. Nie widać nawet żadnych usprawnień, zatem należy ją określić jako po prostu oldschoolową.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler