The King of Fighters 2002 to gra z gatunku bijatyk, będąca dziewiątą odsłoną serii The King of Fighters. Gra została przeniesiona z konsoli Neo Geo na PlayStation 2 i Xboksa. Obie wersje zostały wydane w Ameryce jako pakiet dwa w jednym razem z KOF 2003.
W KOF 2002 zrezygnowano z formatu 4 na 4 Striker Match, używanego w trzech poprzednich odsłonach z serii i powrócono do formatu 3 na 3, pierwotnie wykorzystywanego w serii aż do KOF '98.
Oprócz tego, zmieniono system paska energii Gauge w formacie podobnym do tego stosowanego w KOF '98. Miernik mocy jest używany przez gracza do wykonywania super ataków. Liczba paska energii zwiększa się o jeden przez każdego członka drużyny - z pierwszym członkiem ekipy można zwiększyć energię do trzeciego poziomu, a z trzecim wojownikiem do piątego poziomu. Moc może być używana jako super atak, do wykonywania kontrataku i unikania ciosów przeciwnika, lub zainicjowania stanu MAX Activation, podczas którego siły ofensywne i defensywne gracza wzrastają na krótki okres i w czasie jego trwania da się anulować atak, a nastepnie wykonać inny.
Wersja konsolowa gry zawiera dodatkowe postacie - Shingo Yabuki, King, Geese Howard, Goenitz i Orochi Iori.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler