The King of Fighters 2003 to gra z gatunku bijatyk wyprodukowana przez SNK Playmore na automaty, Neo Geo i konsole stacjonarne. Produkcja powstała w dziesiątą rocznicę serii i jako pierwsza wprowadziła możliwości zmian zawodników podczas pojedynku. Wersje na PlayStation 2 i Xboksa zostały wydane w Ameryce jako pakiet dwa w jednym razem z KOF 2002.
Format walk drużynowy 3 na 3 jest został użyty po raz kolejny. Tytuł korzysta z systemu Multi-Shift, który pozwala graczom na zmianę postaci podczas walki. Jest to możliwe wtedy, kiedy na ekranie pojawia się komunikat "Change OK", wyświetlany powyżej paska energii. Gracz może wtedy wykonać Quick Shift i natychmiast zmienić wojownika lub przeprowadzić atak na przeciwnika (Switch-Off).
The King of Fighters 2003 wprowadziło także Tactical Leader System, w którym jeden z członków zespołu jest oznaczony jako przywódca i ma dostęp do dodatkowych ataków (Leader Super Special Move). Zazwyczaj wymaga to paska energii na poziome drugim.
Podobnie jak w poprzedniej grze z serii, pasek energii może pomieścić do trzech poziomów, ale w przeciwieństwie do niej, gracz rozpoczyna walkę z pełnym poziomem mocy na trzecim levelu. Gdy zespół straci jednego z członków drużyny, maksymalna ilość energii jest zwiększana o jeden, wyrównując tym samym szanse w pojedynku.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler