A.I.M.: Artificial Intelligence Machine (lub MechMinds) to bardzo ciekawy mix symulacji, przygody i elementów charakterystycznych dla cRPGów. Jest to pierwsza z trzech gier o tym tytule. Każda kolejna jest kontynuacją fabuły, która rozpoczęła się w MechMinds.
Akcja rozgrywa się w odległej przyszłości, na opuszczonej przez ludzi planecie, która niegdyś służyła jako wielki poligon wojskowy. Aktualnie glob zamieszkuje SI (sztuczna inteligencja) w postaci robotów, które prawie nic nie wiedzą o swoich początkach, jak jednak nie trudno się domyślić, to ludzie ich skonstruowali. Gracz wciela się w pancerz jednego z robotów, by powoli odkrywać kolejne karty historii przygotowanej przez autorów gry. Wielkim plusem tytułu jest otwarta fabuła, która graczowi nie narzuca dosłownie niczego. Sami decydujemy gdzie iść, którędy tam dotrzeć i jak rozwiązać napotkane na drodze problemy.
Świat w A.I.M.: Artificial Intelligence Machine podzielono na 8 części, które gracz może dowolnie zwiedzać. Spotka tam dużą ilość wirtualnych bohaterów i może wykonywać poboczne questy oraz wchodzić w różne organizacje społeczne, w których rangach awansuje. Ciekawą funkcją jest opcja założenia własnej działalności handlowej.
Bardzo imponująco wyglądają pojazdy o napędzie antygrawitacyjnym, przy pomocy których poruszamy się po świecie oraz toczymy potyczki. Podczas rozgrywki możemy wykorzystać ponad 30 tego typu maszyn (podzielonych na cztery kategorie, począwszy od małych, szybkich i zwrotnych, aż po ciężkie i potężnie uzbrojone), i ulepszać swój pojazd dokupując do niego wiele typów broni oraz innych gadżetów.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler