Hearts of Iron III: For the Motherland to już drugie rozszerzenie do wymagającej drugowojennej strategii Hearts of Iron III. Tym razem gra skupia się na froncie wschodnim i Związku Radzieckim.
Dodatek wzbogaca liczbę dostępnych scenariuszy, stawiając na dużą ilość krótkich kampanii. Walki partyzanckie zostały rozbudowane, dzięki czemu mamy dostępne opcje infiltracji i sabotażu. Ponadto lekkim zmianom uległ interfejs, a gracz ma odtąd możliwość organizowania przewrotów we wrogich krajach. Trzeba jednak uważać, gdyż nieprzyjaciel również posiada taką możliwość.
Hearts of Iron III: For the Motherland jako pierwszy rekonstruuje wojnę morską na północnym Atlantyku z legendarnymi U-bootami na czele. Wszystko hula na znacznie ulepszonym silniku, co pozwala grze na odpowiednie wykorzystanie wielordzeniowych procesorów. Warte uwagi jest także podkręcone tempo rozgrywki, a nowości względem pierwowzoru jest znacznie więcej:
- cele wojny i wymuszony pokój. Każdy członek danej frakcji będzie mógł domagać się swojego kawałka tortu i uzyskać go w razie wygranej,
- partyzantka – będzie można tworzyć podziemny ruch oporu i walczyć o kontrolę nad krajem nie tylko z okupantem, ale także z przedstawicielami konkurencyjnych ideologii,
- możliwość zajmowania strategicznych zasobów, aby te napędzały naszą machinę wojenną,
- nowy interfejs zarządzania teatrami wojny z większą liczbą strategicznych informacji,
- powrót systemu scenariuszy bitewnych i mini-kampanii,
- ulepszona SI.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler