Man of Prey to strategia posiadająca elementy gier RPG. Fabuła oparta jest na książce Berkem’a Al Atomi’ego noszącej tytuł "Maruder". Książka ukazuje alternatywną historię Federacji Rosyjskiej, która po upadku została przejęta przez nowe władze, stawiające sobie za swój cel wydobywanie ropy naftowej oraz innych surowców. Po zabezpieczeniu ich źródeł, rządzący zapomnieli o reszcie kraju, który zaczął popadać w anarchię.
W grze wcielamy się w rolę mieszkańca Południowego Uralu – Ahmet’a, który stara się przeżyć i zapewnić sobie oraz swojej żonie warunki do życia. ‘Rodzina’ naszego bohatera będzie się powiększać wraz z postępami w grze. Nasz dom, pełniący rolę bazy, z małej chałupy zamieni się w twierdzę, otoczoną gniazdami karabinów maszynowych. Do dyspozycji posiadamy ok. 30 różnych broni – każdą z nich możemy ulepszać i dodawać do nich nowe rzeczy. Ciekawostką jest wykorzystanie amunicji jako waluty – często staniemy przed dylematem: wystrzelić pocisk, czy zachować go na zakupy.
Gra oferować będzie dwa różne zakończenia. W trakcie walki występuje opcja Aktywnej Pauzy. Wiele elementów map może zostać zniszczonych (np. budynki).
Wkład w encyklopedię mieli: silverkin,
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler