Moto GP 08 (PS3)

ObserwujMam (3)Gram (1)Ukończone (0)Kupię (0)

Zapowiedź gry Moto GP 08 (PS3)


qbeer @ 00:00 27.09.2008
Kuba "qbeer" Urbańczyk

Moto GP 08 to kolejna część serii wyścigów wyprodukowanych przez firmę Capcom. Gra będzie bazowała oczywiście na oficjalnej licencji Moto GP, co zapewni graczom możliwość brania udziału w rajdach w klasach o pojemności 125cc, 250cc, 800cc oraz 1000cc.

Moto GP 08 to kolejna część serii wyścigów wyprodukowanych przez firmę Capcom. Gra będzie bazowała oczywiście na oficjalnej licencji Moto GP, co zapewni graczom możliwość brania udziału w rajdach w klasach o pojemności 125cc, 250cc, 800cc oraz 1000cc. Na torze spotkamy nie lada sławy, takie jak Valentino Rossi, Casey Stoner czy też Nicky Hayden. Oczywiście wszelkie zmiany w składach poszczególnych ekip zostaną uwzględnione w tegorocznej wersji. W tym elemencie twórcy jeszcze nigdy nie zawiedli, więc możemy być spokojni o ten aspekt gry. W końcu nie na darmo wydają duże pieniądze na licencje. Kampania ma być główną atrakcją programu. Cała rozgrywka złożona będzie z 18 wyścigów.



Trasy poszczególnych rajdów zostały oczywiście precyzyjnie odwzorowane a fani, którzy mieli okazję oglądać na żywo wyścig z serii Moto GP, na pewno poznają wirtualne widoki przygotowane przez twórców. Najciekawsze trasy są ulokowane w Katarze, Barcelonie i oczywiście Indianapolis, które jest przecież słynną kolebką wielu rajdów. Wszystkie dostępne motocykle zostały stworzone z dbałością o najmniejsze szczegóły i przy udziale fachowców pracujących między innymi dla Yamahy i Hondy. Pozostałe maszyny będą firmowane przez takie marki jak Suzuki, Ducati, Kawasaki, KTM i Aprilia. Wiadomo, że poszczególne maszyny będą różnić się osiągami, jednak niezależnie od wybranej stajni, kluczowym elementem dla powodzenia w wyścigu będą umiejętności gracza. Twórcy chcą by gra trafiła do jak największego grona odbiorców, przygotowali więc aż trzy tryby jazdy: zręcznościowy, symulacyjny i trzeci, który jest połączeniem obu poprzednich. Kolejnym novum ma być sztuczna inteligencja, która będzie dostosowywać się do umiejętności gracza tak, by dało się czerpać z gry jak największą przyjemność.



Programiści obiecują, że gra zawsze znajdzie złoty środek i rywale nie będą ani kelnerami ani cyborgami nie do pokonania. Przed każdym z 18 etapów odbędzie się sesja treningowa i wyścig kwalifikacyjny, dzięki czemu zawodnicy będą mogli zapoznać się z torem. Tak jak w świecie rzeczywistym, poszczególni motocykliści będą mieli swoje ulubione tory jak i te na których czują się mniej pewnie. Twórcy bacznie obserwowali statystyki i rezultaty zawodników z wyścigów, które odbywały się w ostatnich sezonach. Na tej podstawie zostaną ułożone ich profile. Oczywiście jak to w sporcie bywa, zawsze występuje pierwiastek przypadkowości, co przekłada się na losowe wypadki podczas wyścigu. Wtedy statystki się rzecz jasna nie sprawdzą. Ciężko powiedzieć jak ten element gry będzie wyglądał w wersji finalnej i czy ten cały zabieg nie ma na celu rozpętania przez ludzi z pr szumu medialnego wokół tytułu. Biorąc udział w kwalifikacjach, a następnie w wyścigu, gracz będzie zdobywał punkty (odpowiednia liczba w zależności od zdobytego miejsca). Za punkty będzie można naprawiać i ulepszać motor. Trochę dziwi mnie fakt wykluczenia waluty pieniężnej z wyścigów.



Nic też nie wiadomo na temat reklamodawców, czy w ogóle znajdą się w grze i będą wspierać gracza, czy też zostanie on pozostawiony sam sobie. Za punkty będzie można zamontować lepsze hamulce, poprawić zachowanie i stabilność maszyny na zakrętach czy też zwiększyć prędkość i moc drzemiącą w jednośladowej bestii. Zdobywanie bonusów będzie szczególnie ważne w trakcie gry na oficjalnych serwerach. Dopiero w potyczce z żywym, dobrze wytrenowanym przeciwnikiem wszystkie niuanse przygotowania maszyny nabiorą nowego znaczenia. Panowie z Capcom chcą by scena Moto GP 08 była aktywna i dobrze prosperująca. W tym celu zapewniają przygotowywanie licznych eventów jak i podzielenie graczy na dywizje, w obrębie których będzie można starać się o awans. Brzmi to bardzo ciekawie. Nie wiadomo niestety jednak, czy gracze będą mogli zmagać się jedynie w obrębie jednej platformy, czy też konsolowcy posiadający PS3 czy też Xbox 360 będą mieli możliwość rywalizowania z pecetowcami. Oglądając najnowsze dostępne materiały filmowe, moją uwagę przykuły kapitalnie wykonane animacje i płynność rajdu. Trasy pomimo pewnej sterylności wykonane są bardzo ładnie. Zawodnik podczas przechylania maszyny przy zakręcie wygląda bardzo naturalnie. Czasami można odnieść wrażenie, że ogląda się transmisję z prawdziwego rajdu Moto GP.



Również ryk silnika jest bardzo przyjemny dla ucha, jest po prostu taki jaki być powinien. Moto GP 08 daje prawdziwe poczucie prędkości. Ostatnio z czymś takim miałem styczność grając w najnowszą część Flatout, a to w moich ustach brzmi jako wielka pochwała. Niezwykle efektownie prezentują się również powtórki, które można oglądać z przeróżnych wymyślnych ujęć. Twórcy planują by niektóre wyścigi odbywały się późnym popołudniem, co wpłynie na aurę i wygląd nieba. Niebo i chmury wyglądają równie niebanalnie, aż zachęcają do tego by jeszcze bardziej przyspieszyć, pojechać kawałek trasy na jednym kole i pobić wszystkie rekordy. Na koniec dodam, że obrodziło się nam ostatnio premierami i zapowiedziami świetnych ścigałek, a Moto GP 08 z pewnością do tej grupy można zaliczyć.

Podsumowanie:
Zapowiada się kolejna solidna gra rajdowa w tym roku. Twórcy chcą by Moto GP 08 było czymś więcej niż kolejną efektowną grą wyścigową. Marzy im się rozbudowane comunity, które zrzeszy tłumy oddanych rykowi jednośladów fanów. Jako, że cały projekt jest nadzorowany przez Capcom, możemy być spokojni co do jakości produktu finalnego.
Zapowiada się świetnie!

Screeny z Moto GP 08 (PS3)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?