The Elder Scrolls V: Skyrim (PC)

ObserwujMam (593)Gram (362)Ukończone (328)Kupię (100)

Zapowiedź gry The Elder Scrolls V: Skyrim (PC)


JayL @ 17:13 21.07.2011
Łukasz "JayL" Jakubczak



W przypadku postaci niezależnych muszę koniecznie wspomnieć o jeszcze jednej rzeczy. Nareszcie koniec z dziesiątkami identycznych bohaterów! Wszystko to za sprawą nowego, dość mocnego silnika Creation Engine, który zastąpi przestarzały już Gamebryo. Oprócz generowania lepszych twarzy, ma on wiele innych zalet. Przede wszystkim pięknie odwzoruje śnieżne (i nie tylko, widoki będą zróżnicowane) okolice kraju Nordów. Dzięki możliwości lepszego skalowania terenu, dalekie obszary będą bardziej szczegółowe, ale nie obciążą zbyt mocno komputera czy konsoli. Warto przy tym zaznaczyć, że tekstury będą takie same na wszystkich platformach. PC wykorzysta tylko nadwyżki mocy dla ulepszenia krajobrazów. Czy to dobrze? Można się sprzeczać. Wątpię jednak, by przy wielkości świata dało się w znacznym stopniu polepszyć grafikę. Zresztą w chwili obecnej gra wygląda bardzo ładnie, choć nie szokuje tak, jak swego czasu Oblivion. Kuleją jedynie animacje, które ponownie są drętwe. Nieźle wygląda tylko chodzenie, z bieganiem jest już dużo gorzej. Całkiem fajnie prezentują się za to wykończenia przedstawione w formie podobnej do tej z Falloutów.



Swoje trzy grosze do odbioru wizualnego produkcji dorzuci też technologia Havok Behaviour. Zajmie się ona obliczaniem animacji chociażby śniegu czy liści. W przypadku kołyszących się drzew uwzględni ona nawet... ciężar gałęzi! Odpowie także za właściwości fizyczne różnych przedmiotów, dzięki czemu będą się one zachowywać bardziej realistycznie. Póki co efektów pracy tego systemu nie widać. Opieram się jednak tylko na jednym przykładzie – rag-dollu. Ten jest bardzo słaby, wrogowie giną sztywno, zupełnie nierealistycznie. Należy nad tym popracować.

Na temat rozmiarów świata ciężko się wypowiedzieć. Nie podano dokładnych wymiarów, jedynie ogólniki. Na pewno odwiedzimy pięć dużych miast, co jest moim zdaniem całkiem niezłą liczbą. Liczę zresztą na to, że będą to prawdziwie imponujące metropolie, nie zaś zwykłe mieściny. Co ważne, znajdziemy w nich siedziby znanych z poprzedniczek gildii: złodziei, wojowników (The Companions), magów (The Collage of Winter Hold) i zabójców (Dark Brotherhood). Jako że nasze umiejętności będą zależeć od poczynań, zapewne tak jak w Oblivionie czy Morrowindzie, będziemy mogli zapisać się do każdej z nich. Nie jest to specjalnie realistyczne rozwiązanie, ale przynajmniej nie wymusza ponownego rozpoczynania przygody, aby zaliczyć wszystkie questy stowarzyszeń.



W The Elder Scrolls V: Skyrim powróci także level scalling. Ale bez obaw – nie będzie on taki, jak w „czwórce”. System jest wzorowany na tym z Falloutów. Większość przeciwników będzie więc tylko lekko skalowana, znajdą się także obszary, w których poziom trudności będzie stały. Jako że na pustynnych pustkowiach sprawdziło się to świetnie, tutaj też powinno być co najmniej dobrze.

Oglądając udostępnione dotąd materiały mam jakiekolwiek wątpliwości tylko do walki, która mimo ogromu możliwości, może zmienić się w zwykłą sieczkę. Poza tym niewiele wiadomo o fabule, ale czy Bethesda mogłaby napisać coś słabego? Na dzień dzisiejszy Skyrim prezentuje się jako twórcze rozwinięcie idei serii. Będzie to kolejny, wielki, wciągający, niesamowicie grywalny cRPG. Nowości powinny w większym lub mniejszym stopniu wyeliminować błędy poprzedniczek, sprawiając, że „piątka” pobije je na głowę. Nie pozostaje nam więc nic innego, jak zapisać sobie w kalendarzyku datę premiery (11.11.11 r.) i czekać na powrót "Starszych Zwojów".

Podsumowanie:
O ile twórcy po drodze niczego nie spartolą, szykuje się kolejny wielki hit od Bethesdy. Ehh, trzeba się przygotować na stracony listopad i grudzień...
Zapowiada się genialnie!

Screeny z The Elder Scrolls V: Skyrim (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRavnarr   @   19:33, 27.07.2011
CDA pisało też, że ME2 to najlepszy RPG w historii... Dalej im wierzysz?
0 kudosIgI123   @   20:57, 27.07.2011
Jak najprościej - Smocze Dziecko. Dumny

Ja chcę tylko dodać, że Skyrim to surowa kraina, więc zapewne i taki megakozak jak nasz hero nie będzie miał łatwego życia. Uśmiech
0 kudosLehita   @   20:57, 27.07.2011
Marcus00 mam nadzieję że w nią nie zagrasz i nie będę musiał twoich wypowiedzi czytać na temat tak "Skyrim " jak i wreszcie skończysz pisać o "Oblivion" Zły Poirytowany
0 kudosMarcus00   @   18:27, 28.07.2011
I ty, Brutusie? Człowieku, tak Ci wadzą moje wypowiedzi, to nie czytaj! Mam prawo powoływać się na Obka pisząc o Skyrimie, bo to będą bardzo podobne gry. Tak samo Ty masz prawo kochać TESy, to ja mam prawo je mieszać z błotem.
0 kudosLehita   @   17:04, 29.07.2011
Ja ich nie kocham , ale potrafię zachować równowagę i trzeźwy osąd , a Ty niestety się zmieniłeś w prowokatora i zaczynasz często zmieniać zdanie . Widzę to po innych postach . Z drugiej strony to może i dobrze . Jest ciekawiej , ale "chorągiewka na wietrze " To Ci nie przystoi Smutny
0 kudosAntos_ze_spychowa   @   10:41, 01.08.2011
Data wydania jest bardzo bliska daty moich urodzin, zgadnijcie co kupuję Uśmiech A poza tym gra bardzo dobra i ogólnie Część czwarta bardzo mi się spodobała, a więc to też na pewno będzie dobry tytuł bo takiej gry nie da się zniszczyć, przynajmniej gry z tak wyrobionym zdaniem.
0 kudosLehita   @   13:33, 01.08.2011
Czy będzie dobra to się okaże , ale zapowiada się na pewno ciekawie . Bardzo mnie ciekawi jak wyjdzie im ta interakcja w grze którą tak się chwalą . Nic , tylko czekać i się przekonać "na własnej skórze " Puszcza oko Uśmiech
0 kudosMarcus00   @   17:59, 10.08.2011
Może w praniu będzie lepiej... Modlę się, żeby była to rewolucja, jeśli chodzi o dialogi i postacie w TESach, żeby nie były takie sztuczne i drętwe.
0 kudosFox46   @   20:27, 10.08.2011
Raczej niewielkie wzmianki będą dużo już nie poprawią na to nie ma co liczyć, tym bardziej na zmianę dialogów nie ma co liczyć, zbyt mało czasu na takie poprawki pod koniec września gra musi dostać już status GOLD, gdyby miała mieć większe zmiany to musieli by przełożyć premierę na np: Grudzień

Bo nagranie takich dialogów nie jest takie łatwe . gra idealna nie jest to fakt ale z pewnością lepiej się prezentuję niż marny Oblivion.
0 kudosLehita   @   21:01, 10.08.2011
Fajnie by było gdyby wypuścili betę do testowania jak w "Herosach 6" Niech ją wypuszczą z opóźnieniem , ale przynajmniej pozbyli by się większość błędów z gry . No chyba że mają takich dobrych testerów , ale nie ma takiej mocy , aby wszystko wyłapali Smutny A może będzie dobrze i nie potrzebnie się martwię . Nie długo pokazówka w Kilonii na targach , więc będą świeższe informacje Uśmiech
0 kudosMarcus00   @   18:07, 11.08.2011
Hmm.... Niestety, jednak obejdę się bez Skyrima, a bety raczej nie będzie, bo to za obszerna gra, by taką "betę dla graczy" do użytku.
0 kudosLehita   @   00:49, 12.08.2011
W "Risen" dali prolog , to i tu by mogli Uśmiech
0 kudosMarcus00   @   15:03, 12.08.2011
Choć w CDA niby pisało, że dema nie będzie. Ale kto by im tam wierzył... Jak na MG tego nie napisali, to się nie liczy. Cool
0 kudosLehita   @   15:59, 12.08.2011
Też czytałem tą wypowiedź i ciężko się z nią nie zgodzić . Ale myślę że ostatecznie wszystko wyjaśni się na zbliżającym pokazie gier Uśmiech
0 kudosMarcus00   @   14:17, 13.08.2011
Kiedyś, jak jeszcze będą to organizować za mojej dorosłości, to pojadę do Kolonii i będę mógł te targi obejrzeć na własne zakryte okularami oczęta.
Dodaj Odpowiedź