Might & Magic: Heroes VI (PC)

ObserwujMam (125)Gram (51)Ukończone (31)Kupię (41)

Might & Magic: Heroes VI - beta test (PC)


Raaistlin @ 13:25 07.07.2011
Wojciech "Raaistlin" Onyśków




Kolejną, dość przyzwoitą nowością jest system rozwoju, zarówno naszego bohatera jak i całego rodu. Zdobywając doświadczenie, czy to przez rozdawanie złota ze skrzyni, czy przez walkę i wykonywanie questów, podbijamy współczynnik zarówno naszego herosa w danym scenariuszu, jak i całego rodu. Już tłumaczę, o co w tym chodzi. Na początku zabawy tworzymy sobie konto i wybieramy swojego bohatera (czyli głowę rodziny). Wraz z kolejnymi postępami w grze, awansujemy na wyższe poziomy, dostając przy tym dodatkowe bonusy. Te wykorzystujemy w późniejszym czasie, czy to w kampanii, czy w scenariuszu, czy nawet w trybie multiplayer. Bardzo fajna opcja, która niektórych graczy przytrzyma przy monitorach na długie godziny.



Oczywiście zmianie uległ także rozwój bohatera w konkretnym scenariuszu. Od tej pory decydujemy, czy dany delikwent ma się parać magią, czy też wykorzystać siłę fizyczną do zwalczania swoich wrogów. Przy okazji awansu dostajemy punkty umiejętności, które należy rozdysponować pomiędzy poszczególne skille. Tych jest naprawdę dużo, każdy znajdzie coś dla siebie. Równie ważne dla naszej postaci są artefakty, które znajdujemy podczas przygody. Wzmacniają nas na tyle, że w późniejszym czasie siejemy postrach na polu bitwy. Wzorem piątki, dowódca, choć nie może bezpośrednio zginąć, bierze czynny udział w walce, zadając ciosy czy rzucając czary. Niestety, animacja przywódców atakujących wręcz jest godna pożałowania, miejmy nadzieję, iż twórcy zdążą poprawić ten element.

Might & Magic: Heroes VI wykorzystuje system wprost od Ubisoftu – Uplay. Mamy dzięki temu możliwość połączenia naszego konta Skype z grą, mamy forum dostępne z menu, mamy czat i mini-przeglądarkę (brakuje tylko Facebooka). Co z tego, skoro całość działa wręcz tragicznie? Synchronizacja stanu gry trwa nieprzyzwoicie długo, a często po prostu się nie udaje. Nie jestem przekonany do tej platformy, oj nie.

Graficznie niestety nie jest tak kolorowo, jak chciałoby być. Teoretycznie gierka wygląda ładnie, jednak po zbliżeniu ujawniają się wszelkie jej niedoskonałości. Na cut-scenki już marudziłem, na płynność jednak nie. Produkcja miała spore ambicje do zajechania mojej karty graficznej. Kolejne tekstury doczytywały się bardzo wolno, co denerwowało niemiłosiernie. I nie, nie jest to kwestia mojego sprzętu – Wiedźmin 2 czy chociażby Crysis 2 wyglądały znacznie lepiej, lepiej także śmigały. Już nie wspominam nawet, iż o jakiejkolwiek minimalizacji gry mogłem zapomnieć – powrót do tejże był po prostu niemożliwy. Przez kilkanaście godzin spędzonych z tytułem zaliczyłem także całą masę wykrzaczeń do pulpitu.



Na całe szczęście, muzycznie jest bardzo dobrze. Utwory przygrywające w tle nawiązują dość mocno do poprzednich części, fani cyklu będą zatem ukontentowani. Nie gorsze są także odgłosy walki, w tej materii Black Hole Entertainment odrobiło pracę domową na piątkę.

Might & Magic: Heroes VI z jednej strony jest tym, czym powinien być, z drugiej jednak brakuje mu pazura. Pazura, który sprawiał, iż od trójki nie sposób było odejść. W gruncie rzeczy dostajemy dobrą grę, ze wszystkimi najważniejszymi elementami serii, ale coś tu jest nie tak. Nie porywa i nie przyciąga. Być może rozgrywki wieloosobowe zmienią trochę postać rzeczy, jednak na razie przechodzę obok produkcji obojętnie. Szkoda.

Podsumowanie:
Z jednej strony kawał solidnego kodu, z drugiej monotonia i brak klimatu. Czy aby na pewno tak mają wyglądać kolejni hirołsi? Na razie jest to tylko poczciwy średniaczek.
Zapowiada się dobrze!

Screeny z Might & Magic: Heroes VI (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosAndziorka   @   18:41, 14.07.2011
Dadzą radę, ja tam wierzę, że będzie ok Uśmiech
0 kudosMarcus00   @   16:05, 16.07.2011
Ja przynajmniej mam nadzieję, że dopracują ją technicznie i nie będzie w niej tylu błędów. Bo bądź co bądź, to jednak Heroes.
0 kudosEspazjan   @   10:30, 18.07.2011
Póki co to tylko beta. Ja na pewno zagram, choć nie mam wielkich oczekiwań. Sęk jest w tym, że to co było kiedyś też nie było jak nie wiem jak genialne, ale po upływie czasu idealizujemy przeszłość i każdą nową część Herosa do 3 porównujemy. W sumie to w naszym kraju powszednie, bo wielu dziadków i babć biadoli, że kiedyś było lepiej. Pewnie i faktycznie było, ale nie można przekreślać czegoś tylko dlatego, że nie jest tym, czym był Heros 3 Uśmiech Jakby zrobili 6 jako 3 z lepszą grafiką podniósłby się tumult, że nic nowego nie ma ^^
0 kudosMarcus00   @   13:28, 18.07.2011
Nie bunt, że nie ma nic nowego. Bunt, że ośmielili się bazgrać w świętym kodzie trójki.
0 kudosLehita   @   15:09, 18.07.2011
Ja mam cały czas nadzieję że za nim się ukaże to doprowadzą ją do stanu takiego że będziemy tylko pisali że to trójka w grafice piątki Uśmiech
0 kudosMarcus00   @   18:29, 19.07.2011
Nie no, grafika względem piątki chyba jest nieco lepsza. Wiesz, rozdzielczość tekstur i te sprawy.
0 kudostomix31   @   00:32, 07.08.2011
Trójka była najlepsza i nie ma części co jej dorówna .Ludzie co zrobili tą grę nie czują klimatu a grafa to nie wszystko.
0 kudosRavnarr   @   00:35, 07.08.2011
Nie do końca. Moim zdaniem piąta część utrzymała baśniowy klimat "trójki" a różniła się tylko oprawą graficzną. I wszystko zapowiada, że tak samo będzie z kolejną częścią.
0 kudostomix31   @   00:50, 07.08.2011
Ok.Lubię pograć w piątkę ale tu tego nie czuję może dlatego że to beta.
0 kudosRavnarr   @   01:35, 07.08.2011
Na pewno, tym bardziej, ze wiele się jeszcze zmieni, przede wszystkim wygląd miast, które tak wyglądają tylko na potrzeby bety. Choć moim zdaniem rozwiązanie z "trójki" było najlepsze - miasta w 2D, z niektórymi animowanymi elementami.
0 kudosMicMus123456789   @   09:56, 07.08.2011
W piątce też było fajnie miasto przedstawione Uśmiech Było można sobie dokładnie(mniej więcej) obejrzeć jak się
wszystko prezentuje ;p
0 kudosRavnarr   @   11:41, 07.08.2011
Tak, ale w tej części nie było w zasadzie żadnego miasta, które utkwiło by mi w pamięci na lata - no, może poza tym latającym miastem na skale. Które swoją droga, miało swój minus - o ile wyglądało imponująco na ekranie miasta, to już na mapie niekoniecznie, bo stało na ziemi Szczęśliwy
0 kudosLehita   @   23:09, 07.08.2011
Myślę że skoro przełorzyli wydanie gry to na pewno wiele się zmieni na dobre . Dostaniemy znowu betę 16 sierpnia i być może twórcą fani pokarzą następne błędy aż dostaniemy prawie idealny egzemplarz do grania Uśmiech
0 kudosMicMus123456789   @   09:33, 08.08.2011
O beta 16 nie wiedziałem Dumny Szkoda że raczej nie pogram :/
0 kudosMarcus00   @   17:58, 11.08.2011
Kolejna beta? Będzie trzeba skorzystać, przekonaliście mnie, moje nadzieje jeszcze nie umarły. Diabelski pomysł
Dodaj Odpowiedź