Might & Magic: Heroes VI (PC)

ObserwujMam (125)Gram (51)Ukończone (31)Kupię (41)

Might & Magic: Heroes VI (PC) - recenzja gry


@ 14.10.2011, 00:45
Wojtek "SpajderBot" Cichoń

O tym jak zapowiada się Might & Magic: Heroes VI mogliście przeczytać w opublikowanym przez nas jakiś czas temu beta teście. Choć Wojtek nie rozpływał się w nim w zachwytach nad najnowszym dziełem ekipy Black Hole Entertainment to jednak ostatecznie stwierdził, że projekt ma potencjał i jeśli zostanie on odpowiednio wykorzystany, możemy zgarnąć całkiem zacną szpilę, w którą będziemy się zagrywać przez kolejne kilka lat.

O tym jak zapowiada się Might & Magic: Heroes VI mogliście przeczytać w opublikowanym przez nas jakiś czas temu beta teście. Choć Wojtek nie rozpływał się w nim w zachwytach nad najnowszym dziełem ekipy Black Hole Entertainment to jednak ostatecznie stwierdził, że projekt ma potencjał i jeśli zostanie on odpowiednio wykorzystany, możemy zgarnąć całkiem zacną szpilę, w którą będziemy się zagrywać przez kolejne kilka lat. Czy tak się stało? Tylko dalszą lekturą znajdziecie odpowiedź na to pytanie.


Więcej filmów z Might and Magic: Heroes VI


Pierwsze, na co należy zwrócić uwagę odpalając Might & Magic: Heroes VI to fakt, iż nie jest to sławna, do tej pory wychwalana przez wszystkich „trójka”. Tak, tak była to genialna gra, dopracowana, grywalna i okraszona świetnymi rozwiązaniami. Ale biadolimy w temacie już od wielu lat i chyba najwyższa pora przestać. Tym bardziej, że przecież deweloper nie zmienił aż tak diametralnie formuły i wciąż mamy wyśmienitą mieszankę strategii z elementami RPG. Co mają powiedzieć fani serii Syndicate, którzy już na początku przyszłego roku dostaną kontynuację swej ukochanej marki, w formie strzelanki FPS? To jest dopiero profanacja!

Ale wracając do Might & Magic: Heroes VI, fabuła gry rozgrywa się mniej więcej 400 lat przed wydarzeniami ukazanymi w poprzedniej odsłonie cyklu. Rzecz dotyczy aniołów, które gdzieś tam, w jakiś starożytnych księgach dowiedziały się o potężnym Archaniele Michale, który według nich jest jedynym sposobem na to, aby uniknąć zagłady w wyniku zbliżającej się szarży demonów. Postanawiają więc owego Archanioła sprowadzić do świata żywych i wykorzystać jego unikatowe umiejętności do zjednoczenia ziem ludzi, przygotowując je do obrony. Szybko okazuje się, że wcale nie jest tak kolorowo, jak mogłoby się wydawać. Wątek fabularny posiada kilka niespodziewanych zwrotów akcji i bardzo dobrze prowadzi do wielkiego finału. Co ciekawe, mamy kilka misji, w których możemy wybrać jedną z dwóch dróg progresji, a w rezultacie, opowiedzieć się po jednej z walczących stron. To natomiast znajduje odbicie w naszej reputacji, odgrywającej dość istotną rolę.

Might & Magic: Heroes VI (PC)

Jeśli chodzi o sposób prowadzenia zabawy, nadal mamy do czynienia z tą samą, lubianą przez wszystkich mechaniką rozgrywki. Dostajemy zatem jakiegoś bohatera, garść jednostek do kontrolowania oraz mapę, na której poruszamy się nie w pojedynkę, ale niejako całymi oddziałami. Naszym zadaniem jest eksploracja terenu, poszukiwanie wartościowych surowców, gromadzenie wojska oraz oczywiście wypełnianie misji, które najczęściej związane są z atakowaniem mniejszych lub większych grup adwersarzy, odzyskiwaniem przedmiotów, eskortowaniem itd. Kiedy na naszej drodze spotykamy niemilców dochodzi do potyczki. Przełączamy się wtedy na ekran walki (lub uciekamy) i postępujemy turowo niczym w szachach, planując kolejne posunięcia i dewastując przeciwnika. Batalie są bardzo dobrze zaprojektowane. Nie zauważyłem żadnych problemów z balansem, ani wyższością jakiegoś konkretnego zaklęcia, tudzież umiejętności. Na wszystko jest sposób. Mamy kontry, obrony, ataki – czyli jest tak, jak być powinno.


Screeny z Might & Magic: Heroes VI (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosLehita   @   13:55, 21.10.2011
Zawsze będą narzekać jaka by ona nie była . Co do błędów w grze , to czasami sam nie wiem czy to bug gry czy nie Smutny Zdarza się że podczas walki moi nie zadają żadnych obrażeń Konsternacja Sprawdzałem nawet wybierając walkę w auto. i było to samo Smutny Chyba muszą dość dużą łatkę jeszcze przygotować Poirytowany
0 kudosgracz12543   @   19:26, 21.10.2011
Cytat: Lehita
Zawsze będą narzekać jaka by ona nie była . Co do błędów w grze , to czasami sam nie wiem czy to bug gry czy nie Smutny Zdarza się że podczas walki moi nie zadają żadnych obrażeń Konsternacja Sprawdzałem nawet wybierając walkę w auto. i było to samo Smutny Chyba muszą dość dużą łatkę jeszcze przygotować Poirytowany

ja mam jeszcze lepiej: na mapie przygody znika mi bohater i stworzenia neutralne! bohaterem da się ruszać działa wszystko tylko tego nie widać... 2. jak wchodzę w tryb walki to mnie wybija czasem... masz rację muszą wydać porządną łatkę tylko nie tak jak 1.1 która pogarsza sprawę. przed pobraniem chodziło mi dobrze ale po zaczęły się problemy.
0 kudosLehita   @   20:32, 21.10.2011
Ale chociaż kursor nie mruga Pokręcony Puszcza oko Uśmiech
0 kudosgracz12543   @   20:34, 21.10.2011
Cytat: Lehita
Ale chociaż kursor nie mruga Pokręcony Puszcza oko Uśmiech

mi też przestał Uśmiech ale co mi po tym kursorze jak gra jet zbugowana jak nie wiem. na szczęście jest wspaniała to mnie przy niej trzyma Uśmiech
0 kudosRogi2   @   21:44, 21.10.2011
Mi wciąż mruga ale to szczegół , z tymi niestałymi obrażeniami to faktycznie problem , i ze znikającym ekwipunkiem ( od kompletów).
0 kudosMarcus00   @   13:01, 22.10.2011
Cytat: gracz12543
Cytat: Lehita
Ale chociaż kursor nie mruga Pokręcony Puszcza oko Uśmiech

mi też przestał Uśmiech ale co mi po tym kursorze jak gra jet zbugowana jak nie wiem. na szczęście jest wspaniała to mnie przy niej trzyma Uśmiech


Jak tak słucham o tych babolach, to aż mi się Gothic 3: Świt Bugów przypomniał.
0 kudosseth   @   16:29, 28.10.2011
Moim skromnym zdaniem część VI to najgorsza gra z całej serii. Nawet do V się przemogłem swego czasu i przeszedłem wszystkie części. A w tej? Włączyłem autowalkę w opcjach, rozbudowuje ten pseudozamek i jazda, aby tylko przejść kampanię bo w miarę przyciąga,

Szkoda, że przeszedłem wszystkie mapy w H3 i H4... czas chyba odwiedzić jakieś strony fanpejdzowe...


5/10 za wszystko...
0 kudosgracz12543   @   17:34, 28.10.2011
Cytat: seth
Moim skromnym zdaniem część VI to najgorsza gra z całej serii. Nawet do V się przemogłem swego czasu i przeszedłem wszystkie części. A w tej? Włączyłem autowalkę w opcjach, rozbudowuje ten pseudozamek i jazda, aby tylko przejść kampanię bo w miarę przyciąga,

Szkoda, że przeszedłem wszystkie mapy w H3 i H4... czas chyba odwiedzić jakieś strony fanpejdzowe...


5/10 za wszystko...

mnie tam się dużo bardziej podoba szóstka od piątki Uśmiech jednak w piątce zamki były bardziej klimatyczne niż w szóstce Smutny może nowe ekrany miast to naprawią Uśmiech tak to w całej reszcie piątkę przebija więc już można powiedzieć że jest to bardzo dobra gra Uśmiech
0 kudosLehita   @   21:17, 28.10.2011
Zgadzam się . Ta gra jest lepsza od piątki i co by nie narzekać to wszyscy jej dają o wiele wyższe noty . Faktem też jest że parę rzeczy należy poprawić Uśmiech
0 kudosseth   @   21:55, 28.10.2011
Dziwne, że wszyscy skoro moja osobista ocena jest dosyć niska... Ta gra poważnie, nie daje dla mnie rozrywki... żałuję wydanych pieniędzy.
0 kudosMicMus123456789   @   21:56, 28.10.2011
Seth jak żałujesz możesz oddać grę nie pogniewał bym się ;]
0 kudosgracz12543   @   12:01, 29.10.2011
Cytat: seth
Dziwne, że wszyscy skoro moja osobista ocena jest dosyć niska... Ta gra poważnie, nie daje dla mnie rozrywki... żałuję wydanych pieniędzy.

każdy ma swoje zdanie jak ci nie sprawia rozrywki to żałuj wydanej kasy (najgorzej jak kupiłeś edycję kolekcjonerską). Mi się gra podoba mimo wielu braków nadal jest to heroes
0 kudosMarcus00   @   13:21, 29.10.2011
Cytat: seth
Dziwne, że wszyscy skoro moja osobista ocena jest dosyć niska... Ta gra poważnie, nie daje dla mnie rozrywki... żałuję wydanych pieniędzy.


Marco też by chętnie odkupił po niższej cenie.
0 kudoscezicezi   @   18:37, 09.01.2013
kocham heroes 6 za to że wraca do interfejsu 3 jak tak chwile pograłem to zauważyłem że to "prawie to samo tyle że jest dużo lepsza grafika
Dodaj Odpowiedź