Słaba sprzedaż Immortals of Aveum jest wynikiem upakowanego premierami okresu, twierdzi deweloper

Szef studia odpowiedzialnego za Immortals of Aveum postanowił opowiedzieć co nieco o tym, jak trudno jest w dzisiejszych czasach wydać nową markę.

@ 20.11.2023, 13:22
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps5, xbox x/s

Słaba sprzedaż Immortals of Aveum jest wynikiem upakowanego premierami okresu, twierdzi deweloper

Immortals of Aveum to debiutancki projekt studia Ascendant Games. Przed premierą wzbudził on spore zainteresowanie graczy, ale spadło ono dość znacząco kiedy deweloperzy opublikowali pierwsze gameplay. Do debiutu doszło też w mocno upakowanym hitami okresie, a w efekcie sprzedaż niestety twórców nie usatysfakcjonowała, co potwierdził prezes ekipy.

Szef Acendant Studios, Bret Robbins, rozmawiał niedawno z ekipą portalu Windows Central, a podczas wywiadu poruszona została kwestia finansowej porażki Immortals of Aveum. Robbins przyznał, że w jego opinii wypełniony premierami rok 2023 przyczynił się do tego, że ich gra zanotowała niższe od oczekiwanych wyniki.

"Nie byliśmy w stanie opóźnić premiery albo wypchnąć gry całkowicie z okienka premierowego. Ustalasz te rzeczy ze sporym wyprzedzeniem, ponieważ wydajesz pieniądze na marketing, nastawiasz się na konkretną datę", powiedział Robbins.

"Nigdy nie widziałem takiego roku. Zawsze trudno przebić się przez hałas, gdy masz nową markę albo studio, o którym ludzie nie słyszeli. Zbudowanie świadomości było dla nas naprawdę, naprawdę trudne. Zawsze jest to trudne dla nowej marki, a ten rok sprawił, że było to 10-krotnie trudniejsze".

Trzeba przyznać, że rok 2023 jeśli chodzi o nowe projekty, faktycznie był dla graczy łaskawy. Wspomnieć bowiem wystarczy tylko o Baldur’s Gate 3, The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, Alan Wake II, Resident Evil 4, Starfield, Marvel’s Spider-Man 2, Super Mario Bros. Wonder, Resident Evil 4, Street Fighter 6, Diablo 4 oraz Dead Space... a to nadal nie wszystkie hity.

Efektem niższej sprzedaży były niestety zwolnienia w Ascendant Studios, na temat których Robbins także się wypowiedział przyznając, że nie było to nic przyjemnego. Ekipa nadal wspiera swoje ostatnie przedsięwzięcie i liczy na to, że Immortals of Aveum finalnie stanie się rozpoznawalną marką, która będzie rozwijana w kolejnych latach.

Jeśli nie zdecydowaliście się jeszcze na zakup Immortals of Aveum, koniecznie pamiętajcie o naszej recenzji oraz zerknięciu na wymagania sprzętowe.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   13:30, 20.11.2023
We mnie ta gra nie wzbudziła zainteresowania i to nie z powodu upakowania premier. Gameplay który widziałam sprawiał wrażenie efekciarskiej nijakości, mdłe to jakieś, harrypotterowskie.
0 kudosMicMus123456789   @   16:47, 20.11.2023
Zupełnie zapomniałem o tej grze. Ale jak sobie przypominam gameplay to niewiele straciłem.