Starfield zdobywa kolejny kamień milowy i napędza sprzedaż Game Passa
Microsoft może wreszcie świętować pozytywne rezultaty z przejęcia Bethesdy, do jakiego doszło jakiś czas temu.
Microsoft ma w swoim portfolio sporo rozmaitych studiów deweloperskich, ale konsole Xbox Series X|S nie mają szczególnie bogatego i rozbudowanego katalogu gier. Jeden z ostatnich projektów giganta z Redmond to dzieło studia Bethesda, czyli Starfield. Ten konkretny tytuł radzi sobie jednak bardzo dobrze, co podkreślił prezes Microsoftu, Satya Nadella, podczas komentowania ostatnich wyników finansowych spółki.
W trakcie swojej wypowiedzi Nadella zdradził, że w Starfield zdecydowało się już zagrać ponad 11 milionów graczy z całego świata. Prezes przyznał również, że dzięki premierze tego kosmicznego RPG, znacząco wzrosła liczba subskrybentów usługi Game Pass, choć jednocześnie nie podał żadnych konkretnych liczb. Powiedział natomiast, że gracze ustanowili rekord, jeśli chodzi o liczbę godzin rozgrywki przypadających na pojedynczego subskrybenta, za co prawdopodobnie w znacznym stopniu odpowiada Starfield.
W beczce miodu niestety jest też łyżka dziegciu, albowiem Starfield radzi sobie świetnie w usłudze Game Pass, ale nie cieszy się równie dużą popularnością na Steam. Z ostatnich danych wynika, że dziennie bawi się przy nim mniej więcej 28 tysięcy osób, a dodatkowo trend jest spadkowy. Wynik niby całkiem niezły, ale warto wspomnieć, że mamy do czynienia z wysokobudżetowym blockbusterem i Microsoft na pewno liczył na coś więcej.
Premiera Starfield miała miejsce 6 września bieżącego roku, a od tamtej pory grać można na PC oraz konsolach Xbox Series X|S. Jeśli rozważacie zakup, koniecznie zerknijcie na naszą recenzję. Pamiętajcie ponadto o sprawdzeniu wymagań sprzętowych wariantu przeznaczonego dla blaszaków.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler