Cities: Skylines II - deweloperzy celują w wydajność na poziomie 30 FPS na PC
Studio uważa, że podniesienie liczby klatek do 60 nie przyniesie zauważalnych korzyści.
Cities: Skylines 2 jest już dostępne na rynku, a z informacji na temat projektu wynika, że nie jest ono niestety najlepiej zoptymalizowane. Właśnie z tego powodu deweloperzy przygotowali specjalny poradnik, w którym sugerują ustawienia graficzne, które zapewnią nam najlepszą wydajność. Przyznają oni ponadto, że ich celem od początku było 30, a nie 60 klatek na sekundę. W ich opinii 60 FPS nie niesie ze sobą wymiernych korzyści.
"Celem jest 30 klatek na sekundę, ponieważ ze względu na strukturę gry (choć można się z tym sprzeczać) w city builderze nie ma realnych korzyści z wyższej liczby klatek na sekundę (w przeciwieństwie np. do strzelanki sieciowej). Rozwijanie miasta jest związane przede wszystkim z wydajnością procesora", powiedziało studio w sesji AMA na portalu Reddit. "Większe znaczenie w tego typu grze ma płynność oraz responsywny interfejs użytkownika".
Właśnie ze względu na powyższe inżynierowie i programiści celowali w 30 klatek na sekundę. Niestety deweloperzy przyznali jednocześnie, że przygotowanie tak rozbudowanej gry nie było łatwym osiągnięciem. Skalowanie oprawy w zależności od zbliżenia kamery jest największym wyzwaniem.
Jak wspomniałem, Cities: Skylines 2 jest już dostępne na PC, a wydanie przeznaczone dla konsol pojawi się w sprzedaży dopiero wiosną 2024 roku. Przyczyny opóźnienia nie podano, ale prawdopodobnie twórcy mają problemy z odpowiednim zoptymalizowaniem projektu. Gdybyście rozważali zakup Cities: Skylines 2 na PC, koniecznie rzućcie okiem na jego wymagania sprzętowe.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler