Dead Island 2 było początkowo zbyt skomplikowane, twierdzą deweloperzy
Chodzi oczywiście o pierwotną wizję Dead Island 2, przygotowaną przez studio Yager. Deweloping finalnie powierzono studiu Dambuster.
Dead Island 2 powstawało długo, a cały proces do płynnych i łatwych nie należał. Na szczęście dzieło studia Dambuster wylądowało wreszcie na półkach sklepowych, a z naszej recenzji wynika, że jest ono całkiem udane. W programie przygotowanym przez redakcję IGN deweloperzy postanowili opowiedzieć co nieco o swojej drodze do premiery oraz o tym, jak zmieniał się kształt przedsięwzięcia. Kreatywny dyrektor Dead Island 2, James Worrall, przyznał m.in. że oryginalna wizja była zbyt skomplikowana.
"Wiele z tego było prawdopodobnie spowodowane tym, że projekt był zbyt skomplikowany", powiedział Worrall nawiązując do pierwszej prezentacji oraz późniejszych obsuw i zmian deweloperów. Gdy wreszcie za grę wzięło się Dambuster, postanowiono ograniczyć mechaniki rozgrywki i przygotować bardziej skupiony projekt.
"Myślę, że problem, który widoczny jest we wszystkich grach, to rosnące skomplikowanie. Mści się to niestety na studiach, które próbują wydawać swoje gry. Z tego względu już na początku zdecydowaliśmy: 'Tak, nie, będzie walka ludźmi z zombie, a my mamy silnik, który pozwoli nam przygotować naprawdę zabójcze pojedynki'".
Ze względu na powyższe, oryginalny projekt Dead Island 2, ten przygotowany przez studio Yager, nigdy nie był inspiracją do tego, co finalnie zobaczyliśmy. Dambuster miał swoją wizję i to właśnie w nią gramy. Więcej z poniższego materiału filmowego, jeśli poczuliście się zaintrygowani.
Dead Island 2 dostępne jest obecnie na PC, Xboksach oraz PlayStation. Jeśli rozważacie zakup wydania przeznaczonego dla blaszaków, koniecznie rzućcie okiem na jego wymagania sprzętowe.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler