Sony zaliczyło spory skok przychodów z gier PC oraz peryferiów
W minionym roku fiskalnym Sony zarobiło dużo na grach dla komputerów osobistych oraz peryferiach.
Sony postanowiło w ostatnim czasie mocniej wejść w rynek gier komputerowych. Z najnowszego raportu finansowego korporacji wynika, że decyzja ta była jak najbardziej poprawna. Obroty i zyski związane z rynkiem gier PC rok do roku znacząco wzrosły, a to oznacza, że Japończycy mają powody do świętowania.
W swoim najnowszym raporcie finansowym, Sony ujawniło, że w trakcie ostatniego roku fiskalnego, czyli pomiędzy kwietniem 2022, a marcem 2023, zarobiło ono 2,49 miliarda dolarów ze sprzedaży peryferiów (w tym także PS VR i PS VR2) oraz gier przeznaczonych dla PC. Wynik ten jest praktycznie dwukrotnie lepszy od tego, jaki wykręcono rok wcześniej.
Jak zobaczyć możecie na poniższej tabelce, największy wzrost pojawił się w czwartym kwartale roku fiskalnego 2022/2023, kiedy praktycznie potroiły się obroty. Ma to oczywiście związek z premierą PlayStation VR2, a także - choć w mniejszym zakresie - z debiutem The Last of Us: Part I na PC. Prócz tego, w minionym roku posiadacze blaszaków otrzymali Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, Marvel’s Spider-Man Remastered oraz Returnal.
Na powyższych grach Sony oczywiście nie zakończy. Korporacja jasno daje do zrozumienia graczom, że nadal będzie inwestować tytuły przeznaczone dla komputerów osobistych.
Rok fiskalny | Q1 | Q2 | Q3 | Q4 | Total |
---|---|---|---|---|---|
2021/22 | $346 milionów | $303,4 miliona | $347,4 miliona | $397,3 miliona | $1,37 miliarda |
2022/23 | $443,7 miliona | $399,9 miliona | $601,8 miliona | $1,048 miliarda | $2,49 miliarda |
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler