NVIDIA DLDSR - nowa technologia pozwoli zagrać w 4K na monitorze 1080p
Gra będzie renderowana w 4K (lub innej wysokiej rozdzielczości), a następnie skalowana do 1080p. Dzięki temu zobaczymy więcej szczegółów i finalnie - otrzymamy lepszy obraz.
Choć na rynku kart graficznych nie dzieje się zbyt ciekawie przed kiepską dostępność sprzętu i potwornie zawyżone ceny, to zarówno NVIDIA jak i AMD prześcigają się ostatnio w prezentowaniu nowych rozwiązań technologicznych. Zieloni właśnie zademonstrowali nowy ficzer w postaci DLDSR (Deep Learning Dynamic Super Resolution). Dzięki temu rozwiązaniu, poprawimy wyraźnie jakość wyświetlanego obrazu zachowując dobrą wydajność.
DLDSR to technologia korzystająca z rdzeni Tensor z kart graficznych GeForce RTX i oparta na sztucznej inteligencji. W telegraficznym skrócie, dzięki jej wykorzystaniu karta będzie renderować obraz w 4K, a następnie za pomocą specjalnych algorytmów, zostanie on pomniejszony do rozdzielczości jaką oferuje nasz monitor (np. 1080p). Dzięki temu, że obraz będzie downscalowany z wyższej rozdzielczości, finalnie na ekranie zobaczymy lepszą grafikę i większą ilość szczegółów. Oczywiście odbędzie się to kosztem pewnej straty wydajności, ale będzie ona znacznie mniejsza, niż gdybyśmy odpalili grę w natywnym 4K.
NVIDIA przedstawiła przykładowy screenshot porównawczy z gry Prey - widzimy porównanie wydajności natywnego 1080p, a także użycia DLDSR i skalowania z 4K do 1080p, a następnie 1620p do 1080p. Finalnie otrzymujemy bardziej ostry i bogaty w szczegóły obraz.
NVIDIA Deep Learning Dynamic Super Resolution zostanie udostępnione posiadaczom kart GeForce RTX już 14 stycznia, wraz z premierą nowego sterownika graficznego. Nowe rozwiązanie będziemy mogli włączyć z poziomu panelu sterowania NVIDIA.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler