Forspoken - 4 minuty gameplayu budzą ciekawość, ale też rodzą wątpliwości

W sieci zagościł przeszło 4-minutowy gameplay z obiecująco zapowiadającego się Forspoken. Zerknijcie i oceńcie sami, czy warto czekać na ten tytuł.

@ 14.12.2021, 02:02
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, ps5

Forspoken - 4 minuty gameplayu budzą ciekawość, ale też rodzą wątpliwości

Zapowiedziane na końcówkę maja 2022 roku Forspoken zapowiada się obiecująco. Choć twórcy nie pokazali jeszcze zbyt wielu materiałów, to właśnie mamy kolejną okazję by rzucić okiem na grę.

W Forspoken rozgrywkę obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Gameplay stanowi połączenie gry z otwartym światem, w której zbieramy zadania od postaci niezależnych i realizujemy wątki poboczne, z efektowną walką oraz eksploracją obszernych lokacji. Istotną rolę odgrywa magia, przy pomocy której walczymy i poruszamy się po świecie. Właśnie te elementy możemy zobaczyć na poniższym gameplayu.

To co w Forspoken wygląda najlepiej, to olbrzymia wolność w sterowaniu postacią. Bohaterka (Frey Holland) lata, ślizga się, wykonuje skoki na duże odległości. Całość jest niezwykle dynamiczna. Wrażenie robi też system rzucania czarów, które wykorzystujemy do walki z przeciwnikami. Forspoken wydaje się dawać graczowi ogromną wolność - zarówno w eksploracji świata, jak i sposobie eksterminowania wrogów.

Patrząc na poniższe nagranie, pojawiają się jednak wątpliwości - przedstawiony tu fragment świata gry wydaje się dość monotonny. Tereny są raczej puste, a rozgrywka wygląda jak bieganie z punktu A do punktu B w poszukiwaniu kolejnych wrogów do pokonania. Jakkolwiek ciekawy system poruszania się po świecie opracowali twórcy, to czy na dłuższą metę nie będzie to nużące? 

Forspoken zadebiutuje 24 maja 2022 roku na PC oraz PlayStation 5.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
1 kudosMicMus123456789   @   20:21, 14.12.2021
Za krótki to fragment, by wróżyć czy świat będzie pusty. Po za tym większość gier jak nie wszystkie z otwartym światem borykają się z tego typu problemami.
0 kudosbalic87   @   21:39, 14.12.2021
Cytat: MicMus123456789
Za krótki to fragment, by wróżyć czy świat będzie pusty. Po za tym większość gier jak nie wszystkie z otwartym światem borykają się z tego typu problemami.
wydaje mi się że problem ten powinien być mniej widoczny w przyszłości co pokazuje z Demo technologiczne silnika unreal Engine 5 w postaci Matrix awakens w którym ulice miasta po prostu tętnił życiem.

Tak na marginesie to gra wydaje mi się być takim klasycznym RPG w japońskim stylu
1 kudosLucas-AT   @   22:14, 14.12.2021
Cytat: balic87
wydaje mi się że problem ten powinien być mniej widoczny w przyszłości co pokazuje z Demo technologiczne silnika unreal Engine 5 w postaci Matrix awakens w którym ulice miasta po prostu tętnił życiem.

Zagrałem w to demo i poziom ruchu drogowego jest aż przesadzony. Zawsze chcieliśmy gęsty ruch uliczny, ale to demo pokazuje, że co za dużo to niezdrowo. Wiele ulic jest nieprzejezdnych ze względu na korki i w normalnej grze na dłuższą metę by to irytowało.

Ponadto zwiększenie na maxa suwaka liczby aut w mieście i ilości przechodniów nie oznacza wcale, że mapa od razu tętni życiem. Muszą być jakieś ciekawe zdarzenia losowe (jak choćby w GTA), ciekawe miejsca do odwiedzenia i ogólna różnorodność assettów, tak by mapa się szybko nie zrobiła nijaka. Sami przechodnie też powinni mieć różne zajęcia, a nie tylko maszerować po z góry ustalonych ścieżkach.
1 kudosshuwar   @   07:44, 15.12.2021
Pewnie jest pusto, bo gdy postać ma tak "fruwać", a gra ma działać w 60 klatkach, to świat musiał się odchudzić. Jak na razie największym atutem tego tytułu jest... ... ... uroda bohaterki Uśmiech