Sony reaguje na zarzuty dotyczące przemocy w The Last of Us: Part 2 oraz Detroit: Become Human
Korporacja ufa swoim deweloperom - przemoc to część szerszego kontekstu.
Podczas Paris Games Week firma Sony pokazała kilka zwiastunów nadchodzących gier. Dwa z nich, dla The Last of Us: Part 2 oraz Detroit: Become Human, wzbudziły najwięcej emocji, a przy okazji trochę kontrowersji. Nie wszystkim do gustu przypadła ukazana w nich przemoc.
W związku z powyższym Japończycy postanowili zabrać głos w sprawie, wyjaśniając, że wierzą w swoich deweloperów. Korporacji nie przeszkadza to, że opracowywane przez nich gry przeznaczone są dla dorosłych widzów i poruszają dojrzałe tematy.
"Zawsze chcieliśmy mieć zróżnicowane treści, duży wybór, zawsze chcieliśmy być innowacyjni, a czasem rzucać wyzwania", powiedział Michael Denny, starszy wiceprezydent Sony PlayStation.
"Jeśli spojrzycie na nową grę Sucker Punch, Ghosts of Tsushima, zobaczycie wspaniałą grę AAA, Concrete Genie to coś bardzo kreatywnego i innowacyjnego, jest też PlayLink oraz nowe gry VR. Częścią PlayStation jest posiadanie prowokujących i dojrzałych tytułów - pod warunkiem, że są one odpowiednio przygotowane i skierowane do dojrzałego odbiorcy. Od zawsze ufamy naszym twórcom. Chodzi o doświadczenia oraz gry, jakie chcą przygotować".
"Jesteśmy oczywiście zaangażowani w produkcję, a kiedy wkraczamy w obszar wymagającej zawartości musimy być pewni, że jest ona przygotowana odpowiednio. Chodzi o granie w grę oraz umieszczenie wszystkiego w kontekście - prowokacja ma być wykonana w odpowiedni sposób".
Jeśli chodzi o Detroit: Become Human, Denny podkreślił, że sceny przemocy domowej mają szerszy kontekst w całej opowieści, oferującej wiele trudnych wyborów.
"Nie powiedziałbym, że to najważniejszy element gry. To ważna część tej sceny, związanej z wątpliwościami Kary, dotyczącymi jej oprogramowania oraz tego, czy jest w stanie reagować wbrew swojemu właścicielowi w przypadku trudnych okoliczności".
"Zobaczycie inną postać, policjanta, oraz to czy uratuje zakładnika czy nie korzystając z dostępnych wyborów. To zapierająca dech w piersiach gra o podejmowaniu trudnych wyborów. Wprowadzamy Marka, jako nową postać również, a oni wszyscy będą mieć przed sobą znaczące wyzwania. Myślę, że zawartość gry sprawi, iż będziesz bezustannie rozmyślał nad konsekwencjami swoich wyborów".
Zarówno Detroit: Become Human, jak i The Last of Us: Part 2 powinny zadebiutować w przyszłym roku. Konkretnego terminu premiery niestety nie znamy.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler