Far Cry 5 - producent wyjaśnia brak minimapy
Brak pomocniczej mapy sprawi, że będziemy musieli sami poznawać otoczenie.
Jedna z największych nowości, jaką Far Cry 5 wniesie do tytułowej serii, jest dość prozaiczna. Ubisoft postanowił usunąć z gry minimapę, co zasadniczo wpłynie na eksplorację Montany. Producenci postanowili wyjaśnić dlaczego podjęli taką, a nie inną decyzję.
Oddajmy zatem głos Drewowi Holmesowi, producentowi gry Far Cry 5:
"Chcieliśmy przyłożyć się do eksploracji i wywołać poczucie "nie wiem co teraz zrobić i gdzie pójść". Usunięcie minimapy spowodowało, że nie będziesz gapił się w róg ekranu mówiąc "co nowego w świecie?". Musieliśmy zwrócić uwagę na świat, dlatego strona artystyczna wykonała dobrą robotę w zakresie tworzenia punktów do orientowania się. W większym lub mniejszym stopniu to gra będzie kierować Cię i będziesz mówił "gdzie by tu pójść, co by tu dzisiaj porobić?".
Zdaniem dewelopera, usunięcie mini mapy i wież wpłynie także na immersję:
"Umieszczając grę w bardziej znajomym otoczeniu jak Montana, chcieliśmy porównać to do uczucia "co zrobiłbym w takiej sytuacji?". Powinienem pójść i poznać mieszkańców, sprawdzić czy oni coś zlecą. Albo przejść się do centrum miasta i zobaczyć czy tam jest coś do porobienia. Więc celem było pozbycie się wież zmuszających graczy do interakcji z ludźmi, teraz trzeba będzie zwracać uwagę na otoczenie. Intuicyjnie wyczuć "no dobra, tu jest miasto, a tam wzdłuż drogi stacja benzynowa", wszystko sprawia wrażenie wiarygodnego świata".
Premiera gry nastąpi 27 lutego 2018 roku na PC, PS4 oraz XOne.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler