Assassin's Creed: Origins na Xboksie One X nie działa w natywnym 4K
Gra nie została jeszcze w pełni zoptymalizowana czy Xbox One X będzie stosował podobne zagrywki co PS4 Pro?
Xbox One X promowane jest przez Microsoft jako pierwsza konsola, która zaoferuje natywne 4K w grach. Jak się właśnie dowiedzieliśmy, wcale nie jest to prawdą, a przynajmniej nie we wszystkich tytułach, wykorzystujących możliwości platformy.
Assassin's Creed: Origins wykorzystane zostało do tego, aby zaprezentować możliwości Xboksa One X. Ekipa Digital Foundry postanowiła przeprowadzić analizę zaprezentowanego kodu, a wyniki są zaskakujące. Najnowsze przedsięwzięcie Ubisoftu nie działa w natywnym 4K. Zamiast tego stosowany jest tzw. rendering checkerboard.
"Gra wydaje się być czysta i ostra, a jakość obrazu jest zdecydowanie powyżej tej, jaką widzimy w przypadku tytułów dla PS4 Pro, korzystających z rozdzielczości 1440p. Ale... czy faktycznie mamy do czynienia z obiecanym natywnym 4K?"
"Jeśli chodzi o liczbę pikseli właściwą dla 4K, to niestety Assassin's Creed: Origins zawodzi. Ubisoft korzysta z renderowania checkerboard, aby osiągnąć założoną rozdzielczość UHD. Ale w tym samym czasie surowe dane wszystkiego nie wyjaśniają".
Dla niewtajemniczonych, renderowanie checkerboard to - w dużym uproszczeniu - proces polegający na tym, że obraz przetwarzany jest fragmentami, najczęściej sekcjami po dwa piksele, obejmującymi mniej więcej połowę całego kadru. Następnie nakładana jest specjalna mapa, na podstawie której uzupełniane są braki. Właśnie z tej technologii korzysta PS4 Pro i wiele wskazuje na to, że również Xbox One X, przynajmniej w części gier.
Jako że Ubisoft wciąż ma czas na to, by Assassin’s Creed: Origins zoptymalizować, wypada powstrzymać się od wyrokowania. Premiera projektu zaplanowana została na 27 października bieżącego roku, na PC, PS4 oraz Xboksie One.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler