Assassin's Creed: Origins na Xboksie One X nie działa w natywnym 4K

Gra nie została jeszcze w pełni zoptymalizowana czy Xbox One X będzie stosował podobne zagrywki co PS4 Pro?

@ 14.06.2017, 17:22
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
xbox one

Assassin's Creed: Origins na Xboksie One X nie działa w natywnym 4K

Xbox One X promowane jest przez Microsoft jako pierwsza konsola, która zaoferuje natywne 4K w grach. Jak się właśnie dowiedzieliśmy, wcale nie jest to prawdą, a przynajmniej nie we wszystkich tytułach, wykorzystujących możliwości platformy.

Assassin's Creed: Origins wykorzystane zostało do tego, aby zaprezentować możliwości Xboksa One X. Ekipa Digital Foundry postanowiła przeprowadzić analizę zaprezentowanego kodu, a wyniki są zaskakujące. Najnowsze przedsięwzięcie Ubisoftu nie działa w natywnym 4K. Zamiast tego stosowany jest tzw. rendering checkerboard.

"Gra wydaje się być czysta i ostra, a jakość obrazu jest zdecydowanie powyżej tej, jaką widzimy w przypadku tytułów dla PS4 Pro, korzystających z rozdzielczości 1440p. Ale... czy faktycznie mamy do czynienia z obiecanym natywnym 4K?"

"Jeśli chodzi o liczbę pikseli właściwą dla 4K, to niestety Assassin's Creed: Origins zawodzi. Ubisoft korzysta z renderowania checkerboard, aby osiągnąć założoną rozdzielczość UHD. Ale w tym samym czasie surowe dane wszystkiego nie wyjaśniają".

Dla niewtajemniczonych, renderowanie checkerboard to - w dużym uproszczeniu - proces polegający na tym, że obraz przetwarzany jest fragmentami, najczęściej sekcjami po dwa piksele, obejmującymi mniej więcej połowę całego kadru. Następnie nakładana jest specjalna mapa, na podstawie której uzupełniane są braki. Właśnie z tej technologii korzysta PS4 Pro i wiele wskazuje na to, że również Xbox One X, przynajmniej w części gier.

Jako że Ubisoft wciąż ma czas na to, by Assassin’s Creed: Origins zoptymalizować, wypada powstrzymać się od wyrokowania. Premiera projektu zaplanowana została na 27 października bieżącego roku, na PC, PS4 oraz Xboksie One.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosremik1976   @   19:35, 14.06.2017
Od sandboxów nie ma co oczekiwać 4K tak samo jak fajerwerków graficznych chyba, że rozgrywają się na pustyni lub na oceanie. Dziwię się, że przy takiej grze ktoś jest zaskoczony, że nie dostanie wszystkiego i do tego jeszcze gra ze stajni Ubi.
1 kudosLucas-AT   @   19:41, 14.06.2017
Trzeba poczekać do premiery, by się przekonać, czy będzie natywne 4k, czy nie. Black Flag na zwykłe PS4 dostał patcha zwiększającego rozdzielczość. Optymalizacja trwa. Nawet jeśli nie będzie to natywne 4k, to na pewno jakieś 80% tej rozdzielczości, a przy tak wysokich liczbach nie ma szans wyłapać rożnicy. Już też mowiłem, że jak deweloper chciałby postawić na detale kosztem rozdzielczości, to tak powinien uczynić. Nie będzie nic gorszego niż ślepe dążenie do 4K, bo zahamuje to rozwoj grafiki.
0 kudosguy_fawkes   @   09:26, 18.06.2017
To oczywiste, że GPU obsługuje renderowanie szachownicowe, bo to nowy Radeon - już w przypadku PS4 Pro DF donosiło, że "Prosiak" wykorzystuje technologie, które dopiero się pojawią w pecetowych GPU, włącznie z tym renderowaniem. MS powie "ale to nie nasza gra, nie możemy odpowiadać za firmy trzecie" i tyle. Gra pewnie i tak wygląda dobrze w ruchu i kłócenie się o piksele jest dziecinne jak dla mnie.