Playerunknown's Battlegrounds rozeszło się w nakładzie miliona egzemplarzy
Deweloperzy dziękują fanom, bez nich nie udałoby się tego osiągnąć.
Kilkanaście dni temu na rynku zadebiutowała gra Playerunknown's Battlegrounds, opracowana przez studio Bluehole i twórcę modów, Brendana Greena, kryjącego się pod nickiem Playerunknown. W ciągu swojej niedługiej obecności, produkcja zdobyła ogromną popularność, przyciągając do siebie ponad milion graczy.
Studio odpowiedzialne za Playerunknown's Battlegrounds postanowiło wystosować informację prasową, w której chwali się tym, że ich najnowszy tytuł rozszedł się już w nakładzie ponad miliona egzemplarzy. Wynik ten udało się osiągnąć w ciągu zaledwie 16 dni.
Co ciekawe, ludzie nie tylko kupują grę, ale także aktywnie w nią grają. W wirtualnym świecie opracowanym przez PlayerUnknowna i jego zespół bezustannie przebywa kilkadziesiąt tysięcy ludzi.
Jeśli chodzi o założenia gry, mamy do czynienia z reprezentantem trzecioosobowych strzelanek sieciowych, opracowanym przez Brendana Greena, czyli pioniera gatunku Battle Royale. To dzięki niemu na rynku pojawiły się m.in. lubiane modyfikacje do serii ARMA czy gra H1Z1: King of the Hill.
Rozpoczynając zabawę w Battlegrounds nie mamy nic. Musimy walczyć o broń, zapasy, a następnie o przetrwanie. Wygrywa osoba, która jako jedyna pozostanie przy życiu. Twórcy na potrzeby projektu wykorzystali silnik Unreal Engine 4. Dzięki niemu udało się przygotować sporych rozmiarów mapy, obejmujące obszar 8 na 8 kilometrów (64 km kwadratowe).
Playerunknown's Battlegrounds jest obecnie dostępne w ramach wczesnego dostępu, wyłącznie na PC. Będzie w nim przez maksymalnie 6 miesięcy, później natomiast na rynku pojawi się jego finalna wersja. Obecnie za grę zapłacić należy równowartość 30 euro, czyli około 130 zł.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler