Neil Druckmann, twórca cyklu The Last of Us, opowiada o tym, jak tworzy gry

Deweloper postanowił powiedzieć co nieco na temat tego, w jaki sposób pracuje m.in. przy The Last of Us: Part 2.

@ 24.02.2017, 16:35
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps4

Neil Druckmann, twórca cyklu The Last of Us, opowiada o tym, jak tworzy gry

Dosłownie przed momentem pisałem o tym, w jaki sposób swoje gry tworzy Hideo Kojima. Teraz słów kilka na ten sam temat od Neila Druckmanna, czyli osoby odpowiedzialnej za przygotowanie Uncharted 4: Kres Złodzieja, a obecnie pracującej przy The Last of Us Part II.

Druckmann, podobnie jak Kojima, przemawiał niedawno na DICE Summit 2017. W trakcie swojego panelu opisał on pokrótce w jaki sposób przygotowuje gry, nad którymi pracuje.

Zaczyna od przygotowania opowieści. Dopiero gdy jest pewny, że ma coś sensownego, zaczyna przygotowywać karty, na których zawarta zostaje cała historia. Dzięki temu widać przebieg poszczególnych wydarzeń oraz jakie jest zakończenie. Zakończenie określa bowiem charakter opowieści.

Kolejny etap przebiega już pośród innych deweloperów. Druckmann idzie ze swoim pomysłem do działu artystycznego, a także do ludzi odpowiedzialnych za rozgrywkę, animacje, grafiki koncepcyjne itd. Wszyscy pomagają przygotować pierwszy prototyp gry. Jak mówi Druckmann, każdy "odgrywa grę" w swojej głowie.

Mniej więcej w tym samym czasie trwają prace nad opowieścią oraz scenariuszem. Druckmann, jak sam twierdzi, wstrzymuje się ze spisywaniem jakichkolwiek słów możliwie jak najdłużej. Nie chce się bowiem do niczego przywiązywać, na wypadek gdyby konieczne były konkretniejsze zmiany.

Wreszcie jednak dochodzi do castingu, zdjęć oraz spisywania konkretnych scen. Wszystko jest analizowane przez całą ekipę, a w ten sposób nakreślane są sylwetki poszczególnych bohaterów. Elementy gry zaczynają się łączyć, powstają animacje oraz finalne modele postaci. Artyści pracują też nad lokacjami. Gdy wszystko jest gotowe, dyrektor projektu zaprasza wszystkich do wielkiej sali, w której dokładnie wyjaśnia to, co udało im się przygotować i czym ma być finalny produkt.

Sesja jest nagrywana i trafia do firmowej sieci studia, aby wszyscy mieli do niej dostęp i mogli w dowolnym momencie upewnić się, że idą w dobrym kierunku. Jak twierdzi Druckmann, prezentacja pomaga poprowadzić drużynę w jednym kierunku, albowiem każdy wie jaka jest fabuła, rozgrywka oraz prezencja.

Więcej informacji na temat Uncharted 4 oraz The Last of Us Part II znajdziecie oczywiście w naszej encyklopedii. Drugi z wymienionych projektów powstaje obecnie w studio Naughty Dog, a jego premiera planowana jest wyłącznie na PlayStation 4. W chwili obecnej nie mamy żadnej, choćby zbliżonej, daty premiery.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?