Batman: Arkham City - porównanie wersji PC oraz PlayStation 4/Xbox One
Jeśli zastanawialiście się jak bardzo podrasowano oprawę wizualną w current-genowym remasterze Batman: Arkham City, to koniecznie zerknijcie poniżej.
Ekipa Digital Foundry postanowiła zestawić ze sobą komputerową oraz odświeżoną wersję Batman: Arkham City. Do boju stanęła edycja dla blaszaków, wydana kilka lat temu, tyle że na maksymalnych detalach, oraz wydanie przeznaczone dla konsol obecnej generacji: Xboksa One i PlayStation 4; skryte w pakiecie Batman: Return to Arkham.
Co wynika z zestawienia? Ano to, że zremasterowane Batman: Arkham City to zarówno kroki do przodu, jak i wstecz. Niektóre elementy udało się deweloperom faktycznie dopracować, inne niestety są nieco słabszej jakości niż w wydaniu pierwotnym. Różnice są jednak dość minimalne.
Największą zmianą jest zupełnie nowy silnik graficzny. Batman: Arkham City oryginalnie korzystało z silnika Unreal Engine 3, natomiast na potrzeby remasterów skorzystano z Unreal Engine 4. Nie oznacza to jednak automatycznie lepszych efektów, tudzież bardziej imponującej ogólnej oprawy wizualnej.
Gdzieniegdzie widać dodatkowe tekstury. W niektórych miejscach wykorzystano nowe shadery, a w innych poprawiono np. całe modele, jak w przypadku Pingwina, który jest nieco bardziej naturalny i przerażający. Na plus zaliczyć można także odbicia. Ulice skąpane w deszczu prezentują się lepiej niż w edycji PC.
Kończąc przypomnę, że Batman: Return to Arkham swoją premierę miało w zeszłym tygodniu. Zestaw zadebiutował wyłącznie na konsolach Xbox One i PlayStation 4. Wydawca, firma Warner Bros, zdecydował się odpuścić blaszaki.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler