TES V: Skyrim - Porównanie wersji na PS4 i PS3 ujawnia graficzną przewagę Special Edition

Zgodnie z założeniami, wersja Skyrima przeznaczona na sprzęt bieżącej generacji wygląda nieco atrakcyjniej niż oryginalna odsłona gry.

@ 24.10.2016, 17:11
Kacper "Itchytude" Kutelski
I AM ERROR.
pc, ps4, xbox one

TES V: Skyrim - Porównanie wersji na PS4 i PS3 ujawnia graficzną przewagę Special Edition

Od premiery usprawnionej edycji The Elder Scrolls V: Skyrim dzieli nas jedynie parę dni, przez co w ostatnim czasie Bethesda narobiła wokół tego tytułu całkiem sporo hałasu. W wypadku tego rodzaju "remastera" kluczową kwestią dla wielu graczy konsolowych są poprawki, jakie pracownicy studia wprowadzili do warstwy graficznej gry. Dzięki najnowszemu materiałowi filmowemu przygotowanemu przez kanał PlayStation Access, możemy na własne oczy zobaczyć wymiar zmian, jaki dotknął sfery audiowizualnej skutego lodem Skyrimu.

I rzeczywiście - w porównaniu z wersją znaną z poprzedniej generacji konsol, Skyrim: Special Edition wydaje się wyglądać znacznie lepiej. Podczas oględzin dostępnego do obejrzenia poniżej materiału filmowego w oczy w pierwszej kolejności rzucają się znacznie ładniejsze tekstury, które pozytywnie wpłynęły na ilość widocznych na ekranie detali. Dobre wrażenie robią również bogatsze efekty atmosferyczne (szczególnie znacznie naturalniejsza mgła) oraz dopracowane shadery.

Oczywiście co bardziej złośliwi "pececiarze" mogą powiedzieć (zresztą - całkiem słusznie), że już podstawowa wersja piątej odsłony The Elder Scrolls na PC-ty pozwalała osiągnąć lepszą jakość grafiki za sprawą istnego zatrzęsienia różnorodnych modów o jakie możemy wzbogacić grę. Nie zmienia to jednak faktu, że w stosunku do oryginalnego, konsolowego wydania, zmierzająca na rynek Special Edition, może zrobić wrażenie. Zwłaszcza, że tym razem również konsolowi gracze otrzymają sposobność instalowania wybranych modów, potrafiących znacząco wydłużyć listę dostępnych atrakcji.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   21:26, 24.10.2016
No nie wiem... jakiś gigantycznych różnic nie widzę. Jest ładniej, więcej detali, ale szału nie ma.
0 kudosfrycek88   @   14:15, 25.10.2016
Dokładnie, tekstury jedynie wyglądają lepiej.
0 kudosTheCerbis   @   15:02, 25.10.2016
A zasięg widzenia, detale z odległości, particle, oświetlenie i wiele innych to co?
0 kudosshuwar   @   21:25, 25.10.2016
No tak... ale to są takie szczegóły techniczne. Widziałem MODy, które robiły ze Skyrima grę z grafiką z 2016 roku.
0 kudosJackieR3   @   22:35, 25.10.2016
No ale to były mody na konsolę ?
0 kudosshuwar   @   07:33, 26.10.2016
No nie... ale stawiam, że wersja Special Edition na PC będzie wyglądać, jak ta na nextgen'y.
0 kudosJackieR3   @   07:55, 26.10.2016
No raczej tak.Była robiona z myślą o konsolach więc nie wiem czemu pecetowcy się napalili a teraz narzekają.
0 kudosBubtownik   @   08:56, 26.10.2016
Ja tam dużo nie oczekiwałem. Najważniejsze, że będzie to wersja 64 bitowa, a to oznacza jeszcze większą modowalność gry. Teraz przynajmniej nie będzie wywalało jak wgra się trochę więcej modów i w końcu wykorzysta więcej niż 4 GB ram bo to było wąskie gardło przy modowaniu Skyrim.
0 kudosfrycek88   @   14:02, 26.10.2016
Ale w sumie fajnie że ta wersja wychodzi, właściciele nowych konsol będą mieli przy czym czekać na szóstkę jak są fanami serii.
Dodaj Odpowiedź