Problemy z płynnością bety Battlefield 1? Być może mamy rozwiązanie
Winę ponosi najprawdopodobniej tzw. skalowanie rozdzielczości, które wielu graczy zmieniło w stosunku do wartości standardowej.
Jeśli macie problemy z płynnością działania wersji beta gry Battlefield 1, to najpewniej są one spowodowane jedną z opcji, dostępnych w ustawieniach gry. Chodzi konkretnie o skalowanie rozdzielczości, które pozwala ustalić inną rozdzielczość renderowania obrazu, a inną wyświetlania.
Skalowanie rozdzielczości w Battlefield 1 ustawione jest standardowo na 42% - to jest wartość, jaką widzicie po odpaleniu gry. Co ciekawe, to rozdzielczość natywna Waszego monitora. Jeśli liczbę tę obniżycie, sprawicie, że renderowanie będzie odbywać się w niższej rozdzielczości, a obraz następnie zostanie zeskalowany tak, aby pasował do monitora. Jeżeli natomiast całość podniesiecie, sprawicie, że rozdzielczość renderowania będzie wyższa od tej, jaką obsługuje monitor.
Dla przykładu, wartość 50% oznacza, że gra będzie przygotowywać klatki z wykorzystaniem rozdzielczości 1,3 raza większej. Jeśli zaś wybierzecie 100%, wszystko będzie renderowane z rozdzielczością 2-krotną, w stosunku do monitora. Ma to oczywiście ogromny wpływ na obciążenie komponentów komputera, a w rezultacie na działanie gry. Dlatego opcję skalowania rozdzielczości najlepiej pozostawić na 42%. Wówczas wszystko powinno działać normalnie.
Co ciekawe, winę za zaistniałe komplikacje z płynnością ponosi brak standardowego nakreślania wartości skalowania rozdzielczości. Niektóre gry korzystają z ustawień od 100 do 200%, gdzie setka to rozdzielczość natywna. Inne robią użytek ze skali od 50-100%, a w Battlefield 1 uznano, że najlepszym rozwiązaniem będzie skala od 42-100%.
Od dzisiaj beta Battlefield 1 dostępna jest dla wszystkich. Jeśli gracie, koniecznie podzielcie się wrażeniami w komentarzach. Premiera finalnego produktu nastąpi zaś 21 października 2016 roku.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler