System Shock wyląduje również na PlayStation 4
Mimo, że projekt zmierzał domyślnie wyłącznie na Xboksy One i PC-ty, to dziś twórcy zapowiedzieli przygotowanie portu rebootu cyberpunkowego System Shocka również na PS4.
Kampania w serwisie Kickstarter, dotycząca remaku kultowego System Shocka okazała się sukcesem już 9 lipca, co zapewniło developerom ze studia Night Dive możliwość zrebootowania bezlitosnego AI zwanego SHODAN. Mimo że do spełnienia pozostało wciąż wiele opcjonalnych celów finansowych, to twórcy niezależnie od tego faktu zapowiedzieli dziś wydanie wersji gry przeznaczonej dla PS4, uzupełniając dotychczasową, mocno przewidywalna grupę platform docelowych (oryginalnie Xbox One oraz PC-ty).
Swoją nagłą decyzję twórcy tłumaczą chęcią podziękowania graczom za finansowe zaangażowanie w projekt. Oczywiście zaoferowanie nieplanowanego wcześniej portu gry posiadaczom PlayStation 4 z pewnością zwiększy rozmiar kręgu potencjalnych odbiorców, ale może również spowodować wygenerowanie dodatkowych kosztów i koniecznych do zaimplementowania funkcjonalności - z tego względu tego typu atrakcje występują często w roli dodatkowego celu kampanii, wymagającego zebrania odpowiednio większej puli pieniędzy. Deweloperzy są jednak zaprawieni w temacie odświeżania klasyków i prawdopodobnie uwzględnili w swoim planie możliwe komplikacje, między innymi poprzez wybór elastycznego silnika Unity.
Na powrót tego przepełnionego cyberpunkową dobrocią tytułu przyjdzie nam jednak troszkę poczekać - mimo zapewnionego sukcesu, Kickstarterowa kampania wciąż trwa (do tej pory zebrano ponad 1,1 miliona dolarów), a właściwa premiera tytułu jest prawdopodobnie planowana na pierwszy kwartał 2018 roku. A przynajmniej tak wynika z najświeższych doniesień na blogu PlayStation, zawierającym również klimatyczny gameplay z wersji alpha gry.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler