Dark Souls III - równowaga działa tak, jak powinna, twierdzi deweloper
Statystyka równowagi w Dark Souls III działa inaczej niż w poprzednich dwóch odsłonach. Gracze zaczęli się więc obawiać, że nie działa w ogóle.
Od premiery Dark Souls III gracze zastanawiali się czy, ewentualnie jak, działa statystyka równowagi, która zdawała się być wyłączona. Jeden z bardziej zagorzałych fanów znalazł nawet opcję w plikach konfiguracyjnych, pozwalającą aktywować wcześniejszy sposób funkcjonowania tegoż atrybutu. Jak się jednak okazuje, wszystko jest w należytym porządku.
Równowaga to bardzo istotny współczynnik. W poprzednich odsłonach serii określał on podatność prowadzonego bohatera na bycie oszołomionym, tudzież na stabilność wyprowadzanych ciosów. Jeśli mieliśmy wojownika o dużej równowadze, oponenci mieli znaczne problemy z wybiciem go z rytmu i zablokowaniem serii uderzeń. W Dark Souls III działa to inaczej, a według wielu nie działa w ogóle.
Głos w sprawie zabrał wydawca, Bandai Namco, wysyłając do redakcji serwisu Kotaku oświadczenie, z którego wynika, że równowaga funkcjonuje tak, jak chciał tego producent. Statystyka ta jest teraz stosowana losowo, a w związku z tym, nie zawsze można ją zauważyć i wynikło niepotrzebne zamieszanie.
"Statystyka równowagi działa tak, jak zaplanowano i nie jest wyłączona, jak uważają niektórzy fani. Statystyka działa inaczej niż w poprzednich grach i jest bardziej sytuacyjna, co najprawdopodobniej jest powodem zamieszania".
Miło wiedzieć, że równowaga ma znaczenie. Wypadałoby jednak wyjaśnić co znaczy "sytuacyjna". Albo deweloper coś ukrywa albo z jakiegoś powodu gracze nie są w stanie w żadem sposób określić funkcjonowanie atrybutu. Jakkolwiek by było, być może wkrótce wszystko się wyjaśni, a wówczas nie omieszkamy Was o tym poinformować. Zarówno w ramach newsa, jak i za sprawą naszego rozbudowanego, aczkolwiek wciąż powstającego, poradnika do Dark Souls III.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler