The Surge – pierwsze konkrety na temat nowego erpega od współtwórców Lords of the Fallen

Studio Deck13 podzieliło się garścią nowych faktów na temat swojej najnowszej produkcji o tytule The Surge, będącej erpegiem utrzymanym w klimatach science-fiction.

@ 17.12.2015, 20:01
Łukasz "LuKaS77PL" Konieczny
pc, ps4, xbox one

The Surge – pierwsze konkrety na temat nowego erpega od współtwórców Lords of the Fallen

The Surge to najnowsza produkcja niemieckiego studia Deck13, które, we współpracy z polskim CI Games, dostarczyło graczom Lords of the Fallen. Jak widać, deweloper nie porzuca filozofii, jaka przewodziła tworzeniu projektu, na którego czele stał weteran polskiej branży, Tomasz Gop, i wciąż chce czerpać inspiracje z serii Dark Souls. Oprócz tego, warstwie fabularnej postanowiono zaszczepić nutkę ekscentryzmu, która może przywodzić na myśl produkcje z serii BioShock.

Oto fragment wypowiedzi, w której szef studia, Jan Klose, nakreśla ogólny zarys świata, jaki twórcy chcą ukazać w swojej produkcji:

"Uniwersum gry opowiada o upadku systemów, nie tylko tych opartych na rozwoju technologii, ale też ekonomicznych oraz społeczeństwa samego w sobie. Są to systemy, które zdążyły runąć jakiś czas temu, lecz ciągle brną przed siebie, nie zauważając własnej destrukcji, aż do momentu kompletnej klęski, która zostaje ukazana w The Surge", mówi Klose.

Historia opowiedziana w grze poruszy szeroki wachlarz tematów, m.in. intrygi polityczne, bio-elektronikę, mechaniczne ulepszenia organizmu, czy wzrastającą rolę wielkich i wpływowych korporacji na świecie. Jeśli chodzi o głównego bohatera, Klose wspomina, iż studio zdecydowanie woli wyraziście napisane postaci, aniżeli te stworzone przez gracza. Jako wzory podano Larę Croft z serii Tomb Raider oraz samego Geralta z Rivii z trylogii Wiedźmina. Deweloper zaznacza jednak, iż bohater The Surge nie będzie typowym zabijaką, który gdzieś w przeszłości został wszechstronnie wyszkolony, lecz na jego działania wpłyną w dużej mierze bio-mechaniczne implanty organizmu oraz egzo-kombinezon, w który został wyposażony.

Kolejnym intrygującym faktem na temat The Surge jest to, że twórcy zrezygnowali z obszernego wyboru uzbrojenia. Bohater, sam w sobie, jest chodzącą bronią więc ta koncepcja zostanie wystawiona na pierwszy plan. Ewentualny oręż będzie natomiast tworzony podczas rozgrywki, na bazie znalezionych komponentów. Ponadto nawet projekty poszczególnych bossów posiadają bardziej "przemysłowy" charakter, zamiast militarnego.

W kwestii mechaniki walki, twórcy chwalą się przede wszystkim systemem rozczłonkowywania przeciwników. W przeciwieństwie do wielu innych produkcji go wykorzystujących, tutaj nie jest on implementowany w celu zaserwowania krwawego przedstawienia, lecz pomysłowego wzbogacenia rozwoju bohatera. Uzbrojenie oponentów, bądź mechaniczne fragmenty ich ciał będzie można wykorzystać do tworzenia nowych modyfikacji dla naszej postaci. System celowania ma być płynny i naturalny oraz pozbawiony spowolnienia czasu, jak w przypadku V.A.T.S. z Fallouta 4.

Wracając do ducha serii Souls oraz samego Lords of the Fallen, warto wspomnieć iż lokacje w The Surge będą częścią składową jednolitego i zarazem bardzo złożonego świata. Dzięki temu często będziemy korzystać z rozmaitych skrótów i ukrytych przejść między poszczególnymi miejscówkami. Dużą rolę odegra narracja za pomocą elementów środowiska oraz odkrywanie wielu rzeczy na własną rękę.

Kolejne informacje na temat The Surge będą ujawniane regularnie na przestrzeni najbliższych tygodni i miesięcy. Gra ma pojawić się na rynku nie wcześniej, niż w 2017 roku.


Sprawdź także:
Lords of the Fallen

Lords of the Fallen

Premiera: 28 października 2014
PC, PS4, XBOX ONE, MOB

Lords of the Fallen to wymagająca gra cRPG stworzona przez polskie studio CI Games. Nad pracami czuwał były pracownik CD Projekt - Tomasz Gop - który pełnił funkcję dyrek...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosKrru   @   11:24, 18.12.2015
Trudna gra action-rpg z ciekawym rozwojem postaci. Czekam na pierwszy zwiastun.
0 kudosMicMus123456789   @   11:53, 18.12.2015
Mają ambitne plany, co z tego wyjdzie zobaczymy. Ogólny zarys gry osobiście średnio mi się podoba na pierwszy rzut oka, ale może w praktyce będzie lepiej.