Jeszcze długo nie usłyszymy o nowym The Elder Scrolls

W listopadzie miną 4 lata od premiery The Elder Scrolls V: Skyrim, a my wciąż nie wiemy kompletnie niczego na temat kolejnej odsłony cyklu.

@ 10.08.2015, 13:00
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one

Jeszcze długo nie usłyszymy o nowym The Elder Scrolls

W listopadzie miną 4 lata od premiery The Elder Scrolls V: Skyrim, a my wciąż nie wiemy kompletnie niczego na temat kolejnej odsłony cyklu. Część fanów liczyła, że jakaś zapowiedź pojawi się po premierze Wiedźmina 3, a dobrą okazją ku temu były targi E3. Jednak nic z tego!

Bethesda zapowiedziała wówczas Fallouta 4, a seria The Elder Scrolls na razie została odłożona na drugi plan.Sądząc po wypowiedzi Pete Hinesa, głównego marketingowca w firmie i człowieka, który lubi dużo mówić, na razie nie mamy co liczyć na nowe The Elder Scrolls.

Jak donosi serwis DualShockers, podczas gamescomu Hines w trakcie dyskusji wspomniał, że obecnie niemal całe studio skupia się nad Fallout 4. Dlatego jeżeli ktoś liczył, że w najbliższym czasie usłyszy o The Elder Scrolls VI, to powinien odłożyć te marzenia na bok.

Jeszcze długo nie usłyszymy o nowym The Elder Scrolls
Słowa Hinesa raczej nie są zagrywką marketingową. W maju ubiegłego roku podobnie wypowiadał się on o Fallout 4. Wspomniał, że Bethesda jeszcze długo nic nie powie na ten temat. I faktycznie, zapowiedź gry pojawiła się dopiero przeszło rok później. Fani The Elder Scrolls muszą więc uzbroić się w cierpliwość. Warto też przypomnieć, że niedawno na konsolach PlayStation 4 i Xbox One debiutowało The Elder Scrolls Online, zaś w drodze są dwa większe dodatki do tego MMO - jeden zadebiutuje w tym, drugi zaś w przyszłym roku.

Sprawdź także:
The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim

Premiera: 11 listopada 2011
PC, PS3, XBOX 360

The Elder Scrolls V: Skyrim to kolejna, piąta już część słynnej serii gier Role Playing - The Elder Scrolls. Poprzednia edycja, nosząca podtytuł Oblivion, zdobyła miliony...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosJackieR3   @   15:01, 11.08.2015
No ja za kolejną częścią Scrollsow nie tęsknię chociaż przy Skyrimie bawiłem się dobrze.Gdyby tak nad jakąś fabułą pomyśleli. Uśmiech
0 kudosTheCerbis   @   15:44, 11.08.2015
CDPR dał radę to i Bethesda powinna się wysilić. Choć chyba trudno przebić tak dobrze połączoną fabułę z otwartym światem w Wiedźminie 3.
0 kudosMarcioHanPL   @   16:02, 11.08.2015
Po prostu wizja Bethesdy jaką się kierują podczas tworzenia Scrollsów nie jest taka sama jak CD Projektu. U nich fabuła idzie na bok, ważne jest Lore, otaczający nas świat i, jak wspomniałem, eksploracja. Chciałbym właśnie, aby Elder Scrolls VI działo się w całym Tamriel, albo chociaż w ogromnej prowincji, żeby była masa rzeczy do roboty i troszkę ciekawszy główny wątek, np.: Thalmor zawsze mnie interesował, może w VI pokażą ich inne intrygi albo coś w tym stylu.
0 kudoslukasrada   @   22:56, 11.08.2015
Cytat: MarcioHanPL
Chciałbym właśnie, aby Elder Scrolls VI działo się w całym Tamriel, albo chociaż w ogromnej prowincji.

Również z chęcią bym zwiedził całe Tamriel a już w szczególności Skyrim z ciekawości dalszych/wcześniejszych losów oraz Morrowind, Uśmiech
0 kudosDawidci   @   22:58, 11.08.2015
Przedstawienie całego Tamriel by było boskie, gdyby dorzucili też fajną fabułę.
0 kudosgracz12543   @   23:54, 11.08.2015
Co Wy, samo Skyrim było ogromne. Robienie całego Tamriel, zapełnienie go ruinami i jakimiś questami zajęłoby z 10 lat.
0 kudosTheCerbis   @   23:56, 11.08.2015
Daggerfalla jakoś zrobili...
0 kudosgracz12543   @   00:03, 12.08.2015
Ale to było w 2D, dawno dawno temu. W 3D znacznie trudniej jest stworzyć tak wielki świat. Poza tym nie miałby on chyba sensu. Długie gry są dobre, ale bez przesady.
0 kudosTheCerbis   @   00:07, 12.08.2015
Też prawda. Lepsze mniejsze ale dopracowane.
0 kudoslukasrada   @   11:12, 12.08.2015
Sens w tym by był gdyby akcja rozgrywała się w czasie podboju Tamriel przez Aldmerskie Dominium albo jakiegoś powstania po buncie Gromowładnych. Szczęśliwy
0 kudosTheCerbis   @   11:54, 12.08.2015
Sądzę, że wymyśliliby coś ciekawego. Byle bardziej rozbudowanego. Choć tak jak ktoś wcześniej napisał, TESy kładą gównie nacisk na otwarty świat i eksplorację. No ale nikt by się nie obraził za lepszą fabułę.
0 kudosUxon   @   12:57, 12.08.2015
Bethesda nie umie opowiadać historii i pogódźcie się z tym Uśmiech Nawet gdyby mieli dobry scenariusz, to i tak nie umieliby go umiejętnie zaprezentować, co nieraz już pokazali. Zresztą wcale się z tym nie kryją w wywiadach, że ewidentnie kładą lagę na fabułę i chyba nawet by się cieszyli, gdyby w ogóle nie musieli jej wplatać do swoich gier. I jestem przekonany, że w Fallout 4 również szału nie będzie.
0 kudosTheCerbis   @   13:05, 12.08.2015
No tak. Bo to właśnie to tworzenie klimatycznych miejsc do zwiedzania im idzie najlepiej. : >
0 kudosMarcioHanPL   @   13:32, 12.08.2015
Tak przy okazji, dzięki, właśnie pobrałem Skyrima ze Steamowej biblioteki Uśmiech I teraz cały czas słucham płytki z edycji kolekcjonerskiej z muzyką z gry :3

No tak, całe Tamriel trudniej byłoby zrobić... No ale mogą zrobić tak, że każda kraina będzie wielkości Skyrim i połączą je, żeby można było między nimi przechodzić. Skutkowałoby to ekranami ładowania po przejściu ze Skyrim do Cyrodill i innych, ale przynajmniej mielibyśmy to co chcemy Szczęśliwy

Tak jak pisałem, jak dostanę TES VI z ciekawą krainą, kolejnym ciekawym buntem/intrygą, niesamowitymi lokacjami, to będę miał gdzieś główny wątek fabularny Szczęśliwy W Skyrim wnerwia mnie jedno - żeby pojawiły się smoki, trzeba pójść do Białej Grani, oddać Smoczy Kamień z Czarnygłazu i poleźć zabić smoka w Zachodniej Wierzy, bo przed wykonaniem tego zadania nie widziałem żadnego smoka, co psuło klimat... Najlepsze momenty są wtedy, kiedy idę sobie drogą i nagle widzę skrzydła za drzewami Szczęśliwy Szczęśliwy
0 kudosLucas-AT   @   14:07, 12.08.2015
Skyrim braki w fabule nadrabia projektem świata i niesamowitym klimatem. To właśnie przyciąga do ekranu - tak jak w np. Wiedźminie 1 ciekawił mnie dalszy los postaci, tak w Skyrimie ciekawiło mnie to, co znajduje się na pobliską górą, lub gdzie znaleźć klucz do zamkniętej groty, w której uwięzione są duchy. To świat tworzy w grze narrację, nie dialogi.

Co prawda, nie grałem jeszcze w Wiedźmina 3 i nie mam porównania. Chcę się na własnej skórze przekonać, jak prezentuje się tam świat i czy CD Projekt RED rzeczywiście pod tym względem dogoniło Bethesdę, zachowując przy tym wciągającą i rozbudowaną fabułę. Recenzje i filmiki mi tego nigdy nie powiedzą.

Więc powiedziałbym, że Bethesda nie umie opowiadać historii, ale nie wyklucza to tego, że umie stworzyć ciekawe uniwersum jak mało kto.
Dodaj Odpowiedź