Project CARS - twórcy odpowiadają w sprawie płynności gry na kartach AMD

Developerzy stojący za Project CARS - Slightly Mad Studios - wystosowali specjalny komunikat związany z krążącymi w sieci plotkami na temat zakresu współpracy studia z firmą Nvidia.

@ 20.05.2015, 08:05
Kacper "Itchytude" Kutelski
I AM ERROR.
pc, sprzęt, press info

Project CARS - twórcy odpowiadają w sprawie płynności gry na kartach AMD

Developerzy stojący za Project CARS - Slightly Mad Studios - wystosowali specjalny komunikat związany z krążącymi w sieci plotkami na temat zakresu współpracy studia z firmą Nvidia. Zarzuty są dość poważne, więc twórcy ewidentnie ich nie bagatelizują.

Część internautów uważa bowiem, że przy produkcji swojego wyścigowego symulatora twórcy świadomie wykorzystali silnik korzystający z autorskich rozwiązań technologicznych "zielonych", który działa znacznie mniej wydajnie w wypadku rozgrywki na układach graficznych spod szyldu Radeon od konkurencyjnego AMD.

Gra rzeczywiście nie najlepiej współpracuje na niektórych konfiguracjach zawierających graficzne bebechy AMD. Firma pracuje już nad sterownikami które mogłyby usprawnić jej funkcjonowanie, jednak (jak to zazwyczaj w wypadku potentata z Sunnyvale bywa) przyjdzie nam na nie jeszcze chwilkę poczekać.

Jeśli macie ochotę poczytać nieco więcej na temat domysłów dociekliwych graczy w sprawie niezadowalających osiągów to odsyłam was do stosownego wątku na Reddicie. Oryginalną wersję poniższego oświadczenia prasowego możecie zaś znaleźć na łamach Gamasutry, a poniżej możecie przeczytać tłumaczenie jego treści:

Oto pełna treść wspomnianego wyżej komunikatu wprost z Slightly Mad Studios:

"Przez ostatnich kilka dni poprzez Reddit i inne portale rozpowszechniono nieprawdziwe informacje dotyczące działania Project CARS na systemach komputerowych wyposażonych w układy graficzne AMD.

Aby sprostować niesłuszne przypuszczenia dotyczące działania gry na kartach graficznych firmy AMD jak i również samego silnika MADNESS oraz naszej współpracy z partnerami technicznymi, Slightly Mad Studios czuje się zmuszone uwypuklić następujące fakty:

Project CARS nie jest produktem stworzonym w oparciu o GameWorks. Mamy dobre stosunki biznesowe z firmą Nvidia, podobnie jak z AMD, ale korzystamy z własnych technologii renderowania zdolnych zaspokoić nasze potrzeby;
Nvidia nie jest "sponsorem" naszego projektu. Nasza firma nie otrzymała, i nie oczekiwałaby, finansowego wsparcia od zewnętrznych firm produkujących sprzęt komputerowy.
Silnik MADNESS obsługuje technologię PhysX tylko w 50Hz, a nie 600Hz jak wspomniano w kilku artykułach;
Silnik MADNESS wykorzystuje PhysX w celu wykrywania kolizji i symulacji dynamicznych obiektów, co jest tylko niewielką częścią kompletenego systemu fizycznego zawartego w grze;
Silnik MADNESS nie wykorzystuje PhysX do kalkulacji związanych z symulacją opon (SETA) i ograniczeń podwozia (dwóch najdroższych pod względem obliczeniowym podsystemów modelu fizycznego);
Silnik MADNESS nie wykorzystuje PhysX do symulacji sztucznej inteligencji oraz raycastingu - do tych celów wykorzystujemy nasze własne, autorskie rozwiązanie;
Systemy odpowiedzialne za fizykę działają zupełnie niezależnie od tych odpowiedzialnych za renderowanie i rozgrywkę, wykorzystując 600Hz mocy obliczeniowej na dwóch rdzeniach;
Wątki i obliczenia modelu fizycznego nie wchodzą w interakcję z renderowaniem grafiki. To system typu "push" wysyłający na bieżąco odświeżane informacje pozycyjne do renderowania z częstotliwością 600Hz;
Różnice wydajności z PhysX nie znalazłyby odzwierciedlenia w porównaniach renderowanych klatek na sekundę. Pomiędzy warstwą PhysX a warstwą renderującą nie zachodzi interakcja;
Sumarycznie PhysX zużywa w mniej niż 10% fizycznych wątków procesora w komputerze PC. To bardzo niewielka cześć systemu fizycznego, a więc nie sprawiłaby zauważalnej różnicy działając na CPU lub GPU;

Project CARS - twórcy odpowiadają w sprawie płynności gry na kartach AMD
Bezpośrednie zaangażowanie zarówno Nvidii jak i AMD było bardzo owocne i wspomogło rozwój gry na różnych stadiach jej rozwoju. Zarówno AMD jak i Nvidia posiadały dostęp do działających wersji gry na przestrzeni procesu twórczego. Obie firmy testowały te wersje i zgłaszały sugestie dotyczące możliwych do wprowadzenia poprawek wydajnościowych;
Testowanie gry na różnych wersjach sterowników przyniosło zróżnicowane rezultaty, zarówno na sprzęcie Nvidii jak i AMD. Jest to zrozumiałe gdyż zmiany wprowadzone w sterownikach nie zawsze mogą zostać przetestowane w połączeniu z każdą kartą i każdą grą. Aby zapewnić możliwie najlepsze działanie gier obie firmy przygotowują przystosowane do poszczególnych produkcji profile dla swoich sterowników;
Project CARS nie wykorzystuje ekskluzywnej dla Nvidii technologii renderowania cząsteczek - system z którego korzystamy w tym zakresie to zmodyfikowana wersja autorskich rozwiązań znanych z Need for Speed: Shift oraz Shift 2 Unleashed. Powodem zauważalnych spadków płynności przy obecności dużej ilości efektów cząsteczkowych jest zwyczajnie fakt, że ich obsługa jest obliczeniowo droga.

Więcej informacji na temat silnika MADNESS jest dostępnych w zakładce "Tech" na naszej oficjalnej stronie internetowej (...)
"

Odzew wokół zaistniałej sytuacji jest całkiem zauważalny, a oliwy do ognia dolewa fakt, że to nie pierwszy raz gdy na Nvidię padły podejrzenia związane z anty-konsumenckimi praktykami związanymi z niemożnością wykorzystania firmowych rozwiązań na sprzęcie konkurencji. Tym bardziej, że technologie AMD (takie jak Mantle) posiadają otwartą strukturę. Wygląda więc na to, że póki co posiadacze sprzętu z fabryk tych ostatnich muszą uzbroić się w cierpliwość i wyczekiwać premiery nowej wersji sterowników. Miejmy nadzieję, że te naprawią chociaż część mankamentów.


Sprawdź także:
Project CARS

Project CARS

Premiera: 08 maja 2015
PC, PS3, XBOX 360, WIIU, PS4, XBOX ONE

Project CARS to zupełnie nowe dzieło doświadczonego studia Slightly Mad, autorów m.in. serii SHIFT. Ekipa ta, po rozwiązaniu umowy z Electronic Arts, podjęła się stworzen...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?