Rozdano pierwsze bany za mody w GTA Online
Już od momentu pojawienia się pierwszych, prostych modyfikacji do wydanej niedawno komputerowej edycji Grand Theft Auto V na forach internetowych zaczęły pojawiać się wątki poruszające niewygodny temat ewentualnych kar nakładanych przez Rockstar na graczy z takowych modów korzystających.
Itchytude @ 29.04.2015, 15:18
I AM ERROR.
Kacper "Itchytude" Kutelski
pc
Już od momentu pojawienia się pierwszych, prostych modyfikacji do wydanej niedawno komputerowej edycji Grand Theft Auto V na forach internetowych zaczęły pojawiać się wątki poruszające niewygodny temat ewentualnych kar nakładanych przez Rockstar na graczy z takowych modów korzystających. Wygląda na to, że wysnuwane przez niektóre osoby czarne scenariusze zaczynają się spełniać. Dziś pojawiły się bowiem informację o pierwszych użytkownikach zbanowanych za korzystanie z nieoficjalnych poprawek i trainerów w trybie sieciowym najnowszej odsłony cyklu - Grand Theft Auto Online.
Ze zrzeszającego wielu graczy subreddita PC-towej wersji GTA V docierają niepokojące sygnały o blokadach rozdawanych przez Rockstar Games za korzystanie z modów wszelkiego rodzaju. Nic dziwnego , gdyż w trybie wieloosobowym można natknąć się na gagatków obdarzonych nieśmiertelnością i nieograniczonymi zasobami amunicji. Najwięcej kontrowersji budzą oczywiście modyfikacje pozwalające regulować FOV (pole widzenia) w rozgrywce z perspektywy pierwszej osoby - domyślnie zakres ten jest stosunkowo niewielki, przez co kamera znacząco zawęża widziany przez gracza obszar, utrudniając rozgrywkę (zwłaszcza prowadzenie pojazdów) i powodując dyskomfort u części graczy.
Niestety deweloperzy nie ułatwiają miłośnikom amatorskich przeróbek życia. Próżno szukać oficjalnej listy niedozwolonych w rozgrywce online zmian. Jest jednak pewien trop - jak wynika z odpowiedzi na zapytanie jednego z użytkowników o dopuszczalność tego typu modyfikacji, Rockstar nie zamierza banować graczy za korzystanie z kosmetycznych przeróbek, do których permanentny godmode zdecydowanie nie należy. Niestety do tej drugiej, "grzesznej" kategorii z łatwością można by też zaliczyć zwiększone FOV, nawet mimo obecności w grze obejmującego znacznie więcej terenu widoku zza pleców postaci. Wygląda więc na to, że póki co najbezpieczniej jest bawić się bez modów, ewentualnie ograniczając się do korzystania z nich w kampanii dla samotnego gracza.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler