Riot testuje nowy sposób na obniżenie ''toksyczności'' rozgrywek w League of Legends

Riot Games zakomunikowało, że w najbliższych dwóch tygodniach przeprowadzony zostanie zakrojony na szeroką skalę test nowego rozwiązania, mającego zapewnić bardziej cywilizowane i wyrównane pojedynki pomiędzy szarpiącymi.

@ 03.03.2015, 22:39
Kacper "Itchytude" Kutelski
I AM ERROR.
pc, free 2 play

Riot testuje nowy sposób na obniżenie ''toksyczności'' rozgrywek w League of Legends

Riot Games zakomunikowało, że w najbliższych dwóch tygodniach przeprowadzony zostanie zakrojony na szeroką skalę test nowego rozwiązania, mającego zapewnić bardziej cywilizowane i wyrównane pojedynki pomiędzy szarpiącymi.

Ogół społeczności graczy League of Legends cieszy się od długiego czasu, nazwijmy to, niezbyt pochlebnymi opiniami. Zresztą nie bez powodu - przeciętny gracz nie musi długo czekać, by, rozgrywając mecz, natknąć się na osobników bardziej zainteresowanych przeszkadzaniem własnej drużynie i dyskutowaniem o korpulencji matek innych uczestników gry, niż kooperowaniem w celu wygrania potyczki. Problem ten dotyka oczywiście wielu gier sieciowych, jednak ze względu na istotność poczynań każdego członka drużyny (jak na MOBA przystało), tutaj wydaje się on szczególnie dotkliwy.

League of Legends posiada już wprawdzie kilka rozwiązań zachęcających do kulturalnej rozgrywki, jak chociażby specjalne odznaki za współpracę i zdrowe współzawodnictwo czy system Tribunal, pozwalający graczom oceniać przypadki łamania zasad LoLowego savoir-vivre'u. Najnowsze serum przygotowane przez Riot Games oferuje jednak bardziej kuszącą nagrodę - mnożniki IP, czyli wirtualnej waluty otrzymywanej za rozegrane pojedynki. System jest elegancki w swojej prostocie - wystarczy rozegrać pojedynek zapraszając do zabawy swoich znajomych z League, aby mieć szansę na otrzymanie powiększonej puli srebrników po zakończeniu meczu. Nagrody nie są gwarantowane, jednak potencjalna wygrana rośnie wraz z powiększaniem ilości znajomych przystępujących razem z nami do matchmakingu. Krok w dobrym kierunku? Wydaje się, że tak. Kolejne dwa tygodnie mają zweryfikować skuteczność tego typu rozwiązania. Po nich Riot obiecuje przyjrzeć się statystykom i powrócić do tematu. Dla zainteresowanych tabelka przedstawiająca maksymalne nagrody za drużynową rozgrywkę.

Ilość przyjaciół w partyMaksymalna nagroda
Samodzielna rozgrywkabrak dodatkowych nagród
Jeden przyjaciel4x IP
Dwóch przyjaciół6x IP
Trzech przyjaciół8x IP
Pełna drużyna16x IP

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?