Ubisoft nie mógł identycznie odzwierciedlić Paryża w Assassin's Creed: Unity z powodu praw autorskich
Paryż jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych europejskich miast. Ubisoft, wiernie odwzorowujący lokacje w swoich produkcjach, nie mógł jednak idealnie przenieść stolicy Francji do Assassin's Creed: Unity.
Klocu @ 10.11.2014, 10:30
pc, ps4, xbox one
Paryż jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych europejskich miast. Ubisoft, wiernie odwzorowujący lokacje w swoich produkcjach, nie mógł jednak idealnie przenieść stolicy Francji do Assassin's Creed: Unity. Producentom na drodze stanęły prawa autorskie.
Caroline Miousse, projektantka poziomów, przyznała, iż pierwszą rzeczą, o jaką studio musiało zadbać, były wszelakie kwestie legalności reprodukcji Paryża.
"Istnieją pewne elementy, których nie byliśmy w stanie odtworzyć z powodu praw autorskich. Na przykład, kiedy patrzę na organy katedry Notre Dame, według mnie widzę arcydzieło. Są ogromne, piękne i zabezpieczone prawami autorskimi. Nie mogliśmy dokonać identycznej reprodukcji, ale i tak oczarujemy Cię ich widokiem. Ogólny wygląd organów jest bardzo zbliżony do oryginału, różnicę dostrzeżesz oglądając je z bliska i tylko w ten sposób zorientujesz się, że to nie ten sam instrument, co w katedrze Notre Dame".
W grze znajdziemy jeszcze kilka innych różnic spowodowanych wspomnianymi prawami autorskimi, bądź też artystyczną wizją twórców. Trzymając się jednak gotyckiej katedry, projektanci postanowili zmienić materiał, z którego wykonana była iglica w czasie rewolucji francuskiej. Mały anachronizm?
"Iglica kiedyś wykonana była z drewna i, szczerze mówiąc, nie była aż tak seksi. Gracze nie czerpaliby z niej aż takiej frajdy, powiedziała Caroline Miousse.
Assassin's Creed: Unity posiada największe pojedyncze miasto w historii serii, odzwierciedlone w skali 1:1. Premiera gry już za kilka dni. Będziecie zwiedzać? Dajcie znać w komentarzach!
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler