Titanfall - jutro ogromny patch z trybem kooperacji; system rang w niedalekiej przyszłości
Kto zakupił Titanfall, ten nie powinien narzekać na rozwój gry, bowiem studio Respawn Entertainment regularnie wzbogaca tytuł o nową zawartość.
Dirian @ 22.10.2014, 22:35
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc, xbox 360, xbox one
Kto zakupił Titanfall, ten nie powinien narzekać na rozwój gry, bowiem studio Respawn Entertainment regularnie wzbogaca tytuł o nową zawartość. Właśnie poinformowano, że już w czwartek, czyli jutro, zadebiutuje kolejna łatka, wprowadzająca m.in. tryb kooperacji
Co-op'a zatytułowano Frontier Defense i rzecz jasna, jak cała gra, będzie on wyłącznie sieciowy. Razem z trzema innymi graczami staniemy na przeciwko kolejnych fal wrogów, atakujących nasze pozycje. W tym celu skorzystamy z Tytanów, które poddano drobnym modyfikacjom, a naszym zadaniem będzie obrona wspomnianych punktów. Pojawią się także nowi przeciwnicy, co dodatkowo urozmaici zabawę, a w nadmienionym trybie zagramy na każdej z 24 dostępnych map (wliczając także te z dodatków DLC).
Update 8 wniesie ponadto dwa inne tryby - Marked for Death Pro i Deadly Ground. Pierwszy stanowi nieco zmodyfikowaną wersję dostępnego w grze już teraz wariantu zabawy, gdzie jeden z graczy zostaje oznaczony, a pozostali muszą go bronić. Drugi z kolei przeznaczony jest dla miłośników biegania po ścianach - na ziemi zostaje rozpylony zabójczy gaz, co zmusza graczy do uprawiania parkouru.
Oprócz tego, Respawn szykuje nam coś w rodzaju znanego z Counter-Strike: Global Offensive systemu rang. Każdy z graczy otrzyma specjalny Rank Chip, który będzie zapisywał nasze statystyki, a także ilość wypełnianych celów, co przełoży się na zdobywane punkty i awansowanie na wyższe poziomy. Zaczniemy na randze Brązowej, by następnie awansować do Srebrnej, Złotej i jeszcze wyżej. Co ważne, Chip będzie można wyłączyć w momencie, gdy nie życzymy sobie aby nasze statystyki były monitorowane, bo np. testujemy nową broń. Rangi będą wyświetlane w formie odznak, którymi pochwalimy się przed innymi graczami. System początkowo zostanie przetestowany w becie, do której twórcy zaproszą część graczy. Jeżeli będzie spisywał się zgodnie z założeniami, to wkrótce zostanie udostępniony dla wszystkich.
Zbliżająca się wielkimi krokami łatka do Titanfall wprowadzi także usprawnienia do warstwy technicznej. Posiadacze PeCetów mogą liczyć na kolejne poprawki w optymalizacji, a także ulepszenia w kwestii oprawy wizualnej, za sprawą upsrawnionych cieni HBAO czy systemu wygładzania krawędzi TXAA, dostępnego jedynie dla posiadaczy kart NVIDIA. Pełna lista zmian dostępna jest w tym miejscu.
Titanfall debiutował w marcu tego roku, na PC, Xbox One oraz Xboksie 360. Gra zebrała bardzo dobre recenzje (średnia z PC i XONE wynosi 86 punktów na metacritic), ale po czasie okazało się, że rozgrywka na dłuższą metę jest nieco monotonna. Jutrzejsza darmowa aktualizacja stanowi jednak solidny argument za powrotem do zabawy, a system rang, który zostanie wprowadzony nieco później, powinien zachęcić do dłuższego oblegania serwerów. W każdym razie, fajnie że Respawn wciąż rozwija swój projekt i w pewnym sensie dostanie on dzięki temu drugie życie.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler