Uzyskanie 1080p na Xbox One jest nieco trudniejsze, niż w przypadku PS4 - twierdzą twórcy Lords of the Fallen

Tomasz Gop, producent Lords of the Fallen, udzielił świeżego wywiadu serwisowi IGN. Jednym z ciekawszych fragmentów jest dyskusja na temat kompromisu pomiędzy liczbą wyświetlanych klatek, a rozdzielczością.

@ 23.04.2014, 14:48
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
ps4, xbox one

Uzyskanie 1080p na Xbox One jest nieco trudniejsze, niż w przypadku PS4 - twierdzą twórcy Lords of the Fallen

Tomasz Gop, producent Lords of the Fallen, udzielił świeżego wywiadu serwisowi IGN. Jednym z ciekawszych fragmentów jest dyskusja na temat kompromisu pomiędzy liczbą wyświetlanych klatek, a rozdzielczością. Standardowo, obrywa się przy tym Xboksowi One.

Gop twierdzi wprost, że ze względu na różnicę w wydajności PlayStation 4 i Xbox One, produkowanie gier równolegle na obie platformy wiąże się z pewnymi kompromisami.

"Zdecydowanie nie chcemy schodzić poniżej 30 klatek. Uważam, że gdybyśmy mieli wybierać pomiędzy rozdzielczością, a klatkami, zdecydowanie postawilibyśmy na 1080p i stabilne jak skała 30 FPS, zamiast na siłę pchać się w 60 FPS i mniejszą rozdziałkę. Sądzimy, że gra wygląda świetnie, więc wolimy mieć wyższą rozdzielczość, by to zademonstrować" - tłumaczy.

"Pracujemy bardzo ciężko nad dostarczeniem Lords of the Fallen na PlayStation 4 i Xbox One w rozdziałce 1080p, ale nie mogę na razie potwierdzić, czy jest to możliwe. Zdecydowanie łatwiej powiedzieć mi na ten moment, że nie będzie większych problemów w przypadku PlayStation 4, natomiast w przypadku Xbox One, sprawa jest nieco bardziej skomplikowana i wciąż nad tym dłubiemy, więc nie podam konkretów" - dodaje Gop.

Temat problemów z wydajnością Xbox One powraca jak bumerang i pewnie jeszcze nieraz usłyszymy o podobnej sytuacji. Komentarz wydaje się więc zbędny. Warto natomiast dodać, że wczoraj CI Games pokazało świeży trailer gry, jeżeli go przeoczyliście, to zerknijcie tutaj.

Uzyskanie 1080p na Xbox One jest nieco trudniejsze, niż w przypadku PS4 - twierdzą twórcy Lords of the Fallen

Sprawdź także:
Lords of the Fallen

Lords of the Fallen

Premiera: 28 października 2014
PC, PS4, XBOX ONE, MOB

Lords of the Fallen to wymagająca gra cRPG stworzona przez polskie studio CI Games. Nad pracami czuwał były pracownik CD Projekt - Tomasz Gop - który pełnił funkcję dyrek...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   15:57, 23.04.2014
Problemu by nie było gdyby XO miał lepszą kartę bardziej wydajną na poziomie PS4 albo i lepszą, tak AMD zaoferowało bubel, bo SONY było pierwsze i zaoferowało więcej $$.

PS: napiszę brzydko ale prawdę, gdyby Microsoft się nie cipił jak SONY z kasą na Hardware, to poszedłby doi konkurencji czyli Nvidi i sypnąłby groszem i z pewnością XO było by na poziomie.
0 kudosJ3DAJ   @   16:36, 23.04.2014
Cytat: Fox46
tak AMD zaoferowało bubel, bo SONY było pierwsze i zaoferowało więcej $$.
Nie zwalaj na AMD, Microsoft mógł mieć taki sam lub lepszy układ gdyby zwyczajnie za niego zapłacił, nie zrobił tego bo woleli inwestować w kinect'a który nie został tak ciepło przyjęty jak zakładali. To tylko i wyłącznie wina Microsoftu, że próbował zrobić multimedialny kombajn z konsoli do gier, kosztem jakości podzespołów.
0 kudosFox46   @   01:16, 24.04.2014
Cytat: J3DAJ
Nie zwalaj na AMD, Microsoft mógł mieć taki sam lub lepszy układ gdyby zwyczajnie za niego zapłacił, nie zrobił tego bo woleli inwestować w kinect'a który nie został tak ciepło przyjęty jak zakładali. To tylko i wyłącznie wina Microsoftu, że próbował zrobić multimedialny kombajn z konsoli do gier, kosztem jakości podzespołów.


Przykro mi ale niestety tak nie było , nawet na MG o tym pisali newsa, radze się doinformować, AMD stworzyło układ specjalnie dla SONY bo ci zapłacili $$ nieco więcej kasy niż MS(do tego SONY było pierwsze ). Nie ma na co zwalać skoro to czysty fakt, aczkolwiek niby dali więcej $$ a i tak mało stać te konsole a jeszcze mniej XO. A to że MS zrobił XO kombajn to druga sprawa, i nie zmienia faktu że mógłby mieć lepsze podzespoły od np: Nvidi, lecz wtedy prezes wolał pchać w kinecta kasę niż w hardware stąd ta oszczędność.

PS: Do tego super przechwałki Neala Robisona że PS4 otrzyma układ z najwyższej półki.... błahahaha sorry ale ten tekst to był i jest śmiech na sali. No i największa głupotą było w tej generacji danie jednego układu razem (CPU i GPU razem), a nie osobno (oszczędność się kłania)
Co nie zmienia faktu że SONY kupiło sobie o 40%-50% szybszy układ. Bo pierwszy w stajni AMD było właśnie SONY.
0 kudosJ3DAJ   @   01:58, 24.04.2014
Cytat: Fox46
Przykro mi ale niestety tak nie było , nawet na MG o tym pisali newsa, radze się doinformować, AMD stworzyło układ specjalnie dla SONY bo ci zapłacili $$ nieco więcej kasy niż MS(do tego SONY było pierwsze ). Nie ma na co zwalać skoro to czysty fakt, aczkolwiek niby dali więcej $$ a i tak mało stać te konsole a jeszcze mniej XO. A to że MS zrobił XO kombajn to druga sprawa, i nie zmienia faktu że mógłby mieć lepsze podzespoły od np: Nvidi, lecz wtedy prezes wolał pchać w kinecta kasę niż w hardware stąd ta oszczędność.

PS: Do tego super przechwałki Neala Robisona że PS4 otrzyma układ z najwyższej półki.... błahahaha sorry ale ten tekst to był i jest śmiech na sali. No i największa głupotą było w tej generacji danie jednego układu razem (CPU i GPU razem), a nie osobno (oszczędność się kłania)
Co nie zmienia faktu że SONY kupiło sobie o 40%-50% szybszy układ. Bo pierwszy w stajni AMD było właśnie SONY.
Jeśli możesz to zapodaj linka do tej informacji to chętnie się z nią zapoznam. Bo nie przypominam sobie, aby na wolnym rynku panowała zasada "kto da więcej ten dostanie mocniejsze podzespoły od konkurencji".

Co do układu APU, wliczając fakt że tworzy on perspektywę zunifikowanej pamięci i redukuje wydzielane ciepło oraz potrzebną energię, to naprawdę nie widzę tutaj powodu do oczerniania tej metody, szczególnie że została ona wykorzysta w późniejszych Xbox'ach 360, robiąc dokładnie to co robiły poprzednie układy, przy okazji wydzielając mniej ciepła oraz pochłaniając znacznie mniej energii. A jej moc, zależy jedynie od konstrukcji i pieniędzy na nią przeznaczonych.

BTW. Jak myślisz, ile kosztowałaby konsola z podzespołami które wymiatałyby PC'ty przez najbliższe kilka lat? Patrząc na karty jak Titan Z której koszt dochodzi do 10 tyś złotych trzeba jeszcze doliczyć procesor o porównywalnej kwocie. Ile osób kupiłoby konsole za +20 tyś złotych? Pomijając oczywiście fakt że nie da się prześcignąć czegoś co rozwija się nieustannie oferując coraz to nowsze rozwiązania. I nie mów mi że przesadzam, bo jeśli wstawiliby tam coś słabszego niż bebechy za 20k, to sytuacja wyglądała by tak samo, czyli ludzie wytykający palcami że PC już oferuje mocniejsze części, i koło się zamyka.

Wszystko to jest zależne od punktu widzenia. Ja widzę że PS4 oferuje poziom Next-genu czyli konsoli odpowiednio mocniejszej od poprzedniej. Widzę też że XO od tego wizerunku odbiega i jego RAM kosztuje obie konsole poważnymi ograniczeniami. Inaczej mówiąc developerzy gier, nie będą w stanie w pełni wykorzystać możliwości (nie mówię o grafice) takich jak przepustowość pamięci w PS4 z powodu ograniczeń jakie narzuca XO, a nie jest to kwestią obniżenia kilku parametrów jak w przypadku grafiki, chodzi o możliwości związane z gameplay'em których nie da się wyciąć czy ograniczyć, jeśli gra ma być taka sama na obu konsolach. Wierz mi że zarówno gracze XO jak i PS4 skorzystaliby na tym, gdyby XO oferował przynajmniej ten sam poziom jeśli chodzi o RAM. I jest to różnica która wynosi nawet 300% i jest znacznie ważniejsza od GPU.
0 kudosKrru   @   07:52, 24.04.2014
Z trzech platform, na których ukaże się Lords of the Fallen wybiorę peceta, więc problemy platform Sony i Microsoftu mnie nie obchodzą.
0 kudosFox46   @   10:22, 24.04.2014
JA zapewne też, zwłaszcza że na konsoli to tak jakby się grało na PCcie ze zintegrowanym procesorem na płycie głównej. Wiadomo konsole to inna sprawa, ale to było idiotycznie posunięcie AMD wpakować 2in1 w konsoli. Może chcieli sobie zaoszczędzić problemów z RRODem czy YOLDem. Wszak j łatwiej jest schładzać jeden układ aniżeli dwa które grzeją się osobno, ale łatwiej nie znaczy lepiej.
0 kudosCortigo   @   23:21, 26.04.2014
Konsole nowej generacji jak widać nie są takie doskonałe Dumny Ja tam zawsze zostanę wierny staremu dobremu PC-towi xD To że twórcy gry tak twierdzą nie oznacza że nie da się tego osiągnąć więc może tak tylko mówią żeby człowiek się nie rozczarował. Nigdy nic nie wiadomo może jeszcze uda się im ta sztuka i posiadacze XBOX ONE będą cieszyli się płynnością 60fps'ów w 1080Szczęśliwy Mają jeszcze trochę na to czasu więc niech się nie poddają i walczą z tematem dalej Uśmiech
0 kudosFox46   @   15:31, 27.04.2014
Cytat: Cortigo
Konsole nowej generacji jak widać nie są takie doskonałe Dumny Ja tam zawsze zostanę wierny staremu dobremu PC-towi xD To że twórcy gry tak twierdzą nie oznacza że nie da się tego osiągnąć więc może tak tylko mówią żeby człowiek się nie rozczarował. Nigdy nic nie wiadomo może jeszcze uda się im ta sztuka i posiadacze XBOX ONE będą cieszyli się płynnością 60fps'ów w 1080Szczęśliwy Mają jeszcze trochę na to czasu więc niech się nie poddają i walczą z tematem dalej Uśmiech


Ani PlayStation 4 a już tym bardziej Xbox One nie są wstanie nam zaoferować 60 klatek i 1080p równocześnie, chyba tylko w indykach albo grach Arcade pokroju Trials itp:.
Mit o 60 klatkach jak i super wydajnych konsolach został już od bardzo dawna obalony. Obecnie developerzy męczą się z XO by osiągnąć 1080p. Choć z poczatku ludzie (w tym i ja) mieli pełne nadzieje że "Nowa Generacja" będzie o tyle silna że przez 2-3 lata zaoferuje nam B.Dobre detale + 1080p i 60 Fpsów, że faktycznie będzie to PC z wyższej półki. A dopiero potem zejdą na niższy pułap czyli 1080p i 30 klatek stałych (nie ze spadkami jak X360 i PS3). Jednak było rozczarowanie, a obecnie PC za 2500zł jest wstanie zaoferować lepszą oprawę graficzną w grach multiplatformowych aniżeli XO czy PS4.
Wyjątkiem będzie pewnie Wiedźmin 3 i Project Cars które zjedzą PC a na konsolach "nowej generacji" mają wyglądać przeciętnie. Ile w tym prawdy przekonamy się już w 2014 roku oraz w 2015 roku.
0 kudosCortigo   @   00:00, 03.05.2014
Ja tak jak pisałem wcześniej posiadam PC ew laptop czasem też się uda użyć do gier i póki co nie narzekam;) Całe to zamieszanie wokół konsol nowej generacji jest takie na wyrost. FOX46 Tak jak mówisz 1080p to tylko mit więc pewnie twórcy gier skupią się bardziej na 900p i dobrych 60fps'ach i może niech tak zostanie. Jeśli gra będzie w takim wykonaniu świetnie wyglądała to czemu nie lepiej chyba że dali takie info niż człowiek by miał nadzieję na takie parametry, a później się rozczarował.
Dodaj Odpowiedź