Activision odpowiada na falę banów w Call of Duty: Ghosts
Oszuści w grach to prawdziwa plaga, dlatego deweloperzy najczęściej nie wdają się z nimi w dyskusje, a po prostu banują konta graczy, którzy choćby w najmniejszym stopniu angażują się w nielegalne techniki, ułatwiające im wygrywanie.
bigboy177 @ 17.03.2014, 12:04
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
ps3, ps4
Oszuści w grach to prawdziwa plaga, dlatego deweloperzy najczęściej nie wdają się z nimi w dyskusje, a po prostu banują konta graczy, którzy choćby w najmniejszym stopniu angażują się w nielegalne techniki, ułatwiające im wygrywanie. Tak też zrobiło studio Infinity Ward, które w ciągu ostatnich dni zbanowało sporo osób szarpiących w Call of Duty: Ghosts. Co ciekawe, głównie tych korzystający z platform PlayStation 3 oraz PlayStation 4.
Niestety coś chyba poszło nie tak, jak powinno, albowiem w sieci pojawiły się doniesienia na temat bezpodstawnie zbanowanych graczy. Takich, którzy grali jedynie kilka godzin tygodniowo i nie parali się żadnymi podejrzanymi technikami podbijania statystyk. Jeden z takich użytkowników napisał:
"Grałem w Call of Duty: Ghosts z moim synem. Po kilku rundkach w dominacji zrobiłem sobie przerwę, a kiedy wróciłem żeby zagrać kilka kolejnych, moje konto były zbanowane. Syn grał również do momentu, kiedy zrobił sobie przerwę. Wyłączył PS3, a kiedy wrócił po około godzinie, aby sprawdzić czy moje konto dalej nie działa, okazało się, że jego także przestało działać, cała konsola dostała bana. Jeśli zostaliśmy zbanowani za granie w niewłaściwym lobby (nie wiedząc, że zostało np. zhackowane), to uważam, że to jest niewłaściwe postępowanie, bo nie było przeprowadzone żadne dochodzenie w sprawie gracza, a konsola zostaje i tak zbanowana".
"Mam nadzieję, że Infinity Ward wkrótce to poprawi, byliśmy lojalnymi klientami (zawsze przestrzegającymi zasad), jeśli nas odpowiednio nie sprawdzono, będziemy co tydzień wysyłać do Activision oraz Infinity Ward listy z prośbą o sprawdzenie naszych kont i konsoli".
Podobnych postów zaczęło się pojawiać znacznie więcej, Activision jednak nie zamierza w tej sprawie nic robić. Wystosowali oni jedynie krótkie oświadczenie, w którym czytamy:
"Wszystkie bany są ostateczne i nie będą cofane. Nie zapewniamy też żadnych dodatkowych informacji, ani konkretów dotyczących banów".
Krótko, konkretnie. Ale czy rzeczywiście tylko oszustom się dostało? Dajcie znać w komentarzach czy też zostaliście niesprawiedliwie dotknięci.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler