PlayStation 4 i Xbox One w klinczu, a branża notuje wzrost, czyli badania rynkowe NPD na miesiąc luty
Jak co miesiąc, organizacja analityczna NPD opublikowała swój raport na temat kondycji finansowej branży elektronicznej rozrywki.
juve @ 14.03.2014, 10:48
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
Patryk "juve" Jankowski
pc, ps3, xbox 360, psv, ds3, wiiu, ps4, xbox one
Jak co miesiąc, organizacja analityczna NPD opublikowała swój raport na temat kondycji finansowej branży elektronicznej rozrywki. Wynika z niego, że walka PlayStation 4 i Xbox One pozytywnie przysłużyła się całej branży. Obroty tego sektora rynkowego, w miesiącu lutym, wzrosły o 42%. A jak wypadają poszczególni gracze na rynku gier wideo?
Zacznijmy może od samych gier, ponieważ tutaj niewiele się zmieniło. Na pierwszym miejscu okopało się Call of Duty: Ghosts od firmy Activision. Na drugim miejscu podium rozgościli się klockowi bohaterowie z gry The LEGO Movie Videogame, zaś na trzecim uplasowało się rewelacyjnie wyglądające NBA 2K14. Ostatnia gra, w mojej opinii, nie jest zaskoczeniem, biorąc pod uwagę fakt wielkiej popularności koszykówki w Stanach Zjednoczonych. Dzieło studia Visual Concept pokazało klasę i obłędną jakość na konsolach nowej generacji. Poniżej pełna lista dziesięciu najlepiej sprzedających się gier w Stanach Zjednoczonych.
Dodatkowo, mamy informację, że w miesiącu lutym sprzedaż PlayStation 4 i Xbox One (347 mln dolarów) wpłynęła na 42-procentowy wzrost ogólnej sprzedaży sprzętu do grania. W rezultacie mamy wynik 887 milionów dolarów. Zwróćmy jednak uwagę na sporą tendencję spadkową jeżeli chodzi o same gry wideo (w tym również PC), których sprzedaż poszła w dół o 11%, co dało 328 milionów dolarów zysku. Co ciekawe, niewielki wzrost obrotów zaliczyły firmy zajmujące się akcesoriami dla graczy - 3%, czyli 221 milionów dolarów łącznie. Microsoft opublikował dokładne dane, z których wynika że w lutym ich nowa konsola rozeszła się w ilości 258 000 egzemplarzy. Japoński gigant nieco wyprzedza Amerykanów, bo w zeszłym miesiącu sprzedano 286 000 sztuk PlayStation 4.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler