Twórcy opowiadają o systemie Nemesis w grze Middle-earth: Shadow of Mordor

Middle-earth: Shadow of Mordor to kolejny projekt, słynnego, acz odrobinę mało aktywnego w ostatnim czasie studia Monolith.

@ 24.01.2014, 13:05
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one

Twórcy opowiadają o systemie Nemesis w grze Middle-earth: Shadow of Mordor

Middle-earth: Shadow of Mordor to kolejny projekt, słynnego, acz odrobinę mało aktywnego w ostatnim czasie studia Monolith. Ojcowie serii F.E.A.R. oraz Condemned słyną z tego, że ich gry są najczęściej mroczne i przytłaczające. Nie inaczej jest w przypadku ich growej adaptacji Władcy Pierścieni. Od razu rzuca się w oczy posępny klimat i ciemna stylistyka. Ta, w połączeniu z intrygującą fabułą oraz ciekawym systemem walki, powinna dać mnóstwo pozytywnych wrażeń. A przynajmniej takowych spodziewam się po oglądnięciu materiału filmowego, który widnieje poniżej.

Twórcy opowiadają w nim jak działa system Nemesis w ich najnowszym projekcie. Według jednego z deweloperów, Michaela de Plater, zajmującego się jego dyrekcją, system generuje przeciwników proceduralnie. Wskakując na mapę nigdy nie wiemy czego się spodziewać i jak zareaguje dany bandyta. Jeden może być wyjątkowo agresywny, inny tchórzliwy, żadnemu jednak nie można popuścić. Trzeba podejść ich odpowiednio, a w rezultacie można nawet zdobyć sojusznika, który pomoże nam w późniejszym czasie zgładzić kogoś na wyższym stanowisku.

"Chcieliśmy aby to była dynamiczna społeczność, aby świat żył, abyś miał wrażenie, że podróżujesz i masz wpływ na świat. Nie zaczynaliśmy od koncepcji proceduralnego generowania. Wydaje mi się, że pomysł zrodził się w momencie gdy zdecydowaliśmy się zrobić coś nowego i next-genowego z naszymi wrogami. Złoczyńcy są w każdej grze, ale jak damy graczowi możliwość tworzenia własnych, osobistych, oponentów?" - powiedział Michael w rozmowie z ekipą Polygon.

"Kiedy gracze mogą tworzyć własne historie zabawa nabiera większego znaczenia i warta jest zapamiętania. W każdej grze walczysz z tyloma przeciwnikami bez nazwy, a nie chcieliśmy tego robić. Chcieliśmy aby byli oni ciekawsi, aby mieli więcej możliwości bez budowania skryptowanych złoczyńców."

Twórcy opowiadają o systemie Nemesis w grze Middle-earth: Shadow of Mordor
Z tego właśnie powodu, twórcy przygotowali w Middle-earth: Shadow of Mordor przeciwników w taki sposób, że zapamiętują co się z nimi stało. Niektóre sceny, nawet jeśli są skryptowane, generowane są dzięki naszym wcześniejszym poczynaniom. Możemy np. zrobić jednemu z dowódców na gębie bliznę, a następnie, kilka rozdziałów później spotkać go, a ten będzie pamiętał to, co zaszło wcześniej. Możemy go też całkowicie zgładzić, a wtedy w przyszłości nie będziemy mieli już z nim do czynienia. Trzecia opcja, która pojawia się w przypadku słabszych charakterem oponentów, to pozyskanie wroga jako sojusznika. Z jego pomocą możemy następnie doprowadzić do buntu i ułatwić sobie akcję, która bez pomocy byłaby znacznie trudniejsza.

Umiejętność manipulowania wrogami jest też możliwa dzięki zdolności głównego bohatera, pozwalającej mu na przemieszczanie się do świata duchów. Umiejętności tam dostępne to np. lekkie spowolnienie czasu, albo opanowanie umysłu nieprzyjaciela. Trzeba jednak z wszystkiego robić użytek w odpowiednich proporcjach albowiem wróg zapamięta nas oraz nasze poczynania.

"Możesz spotykać się z tymi kolesiami 4, 5 albo 6 razy jeśli cię zabiją, albo jeśli walka nie będzie rozstrzygnięta, albo jest będą okaleczeni. Te blizny naznaczą twojego wroga. Będą Cię pamiętać. Będą Cię nienawidzić jeszcze bardziej, zdobędą lepsze uzbrojenie i więcej doświadczenia, a następnie zaczną Cię ścigać."

Koncepcja rzeczywiście intrygująca. W akcji możecie zobaczyć ją na poniższym gameplayu, do czego oczywiście zachęcam. Middle-earth: Shadow of Mordor trafi do sklepów jeszcze w tym roku, a platformami docelowymi są komputery PC oraz konsole poprzedniej i obecnej generacji.


Sprawdź także:
Śródziemie: Cień Mordoru

Śródziemie: Cień Mordoru

Premiera: 30 września 2014
PC, PS3, PS4, XBOX 360, XBOX ONE

Śródziemie: Cień Mordoru to kolejny tytuł ze znanego wszystkim uniwersum Władcy Pierścieni tym razem w wykonaniu Monolith Productions. Historia opowiedziana w grze jest p...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   13:10, 24.01.2014
Taka losowość, czy też przypadkowość jest zawsze pożądana. Gra jest wówczas bardziej nieprzewidywalna i daje więcej frajdy. To może być kolejny ciekawy tytuł w przyszłości.
0 kudosFox46   @   14:33, 24.01.2014
Bardzo szkoda że tak bardzo przypomina z rozgrywki Assasins creda oraz batmana to według mnie będą jej minusy.Bo AC się co niektórym po prostu przejadł.
0 kudosKattowitz   @   14:41, 24.01.2014
Trudno żeby Mordor i Isengard były kolorowe i usiane kwiatuszkami Szczęśliwy No i do tego bohater pragnący zemsty do bajkowych należeć nie będzie ;) Poza tym, mroczny klimat nie musi być od razu taki zły - ważne żeby fabuła i wartka akcja nadrobiły ewentualne wady i braki Uśmiech
Z tą pamięcią to super sprawa, jakiś czas myślałam właśnie o tym, że w żadnej grze w które grałam (i gram) nie zastosowali czegoś takowego. Zapowiada się bajecznie ;)

P.S. Fox, ale Ty narzekasz xD Nie widziałam ostatnimi czasy nic, co by chociaż Cię zainteresowało pozytywnie xDDD
0 kudosIgI123   @   16:27, 24.01.2014
Jakimś ogromnym fanem twórczości Tolkiena nie jestem, ale po przeczytaniu pierwszej zapowiedzi tej gry w CDA to stwierdzam że jak dla mnie ta gra zapowiada się na jeden z najciekawszych tytułów 2014 roku. Jeśli choć połowa z tych obietnic znajdzie się grze to będzie cuuudo. To dopiero żyjący, reagujący na nasze poczynania świat!
0 kudosFox46   @   16:29, 24.01.2014
Cytat: Kattowitz


P.S. Fox, ale Ty narzekasz xD Nie widziałam ostatnimi czasy nic, co by chociaż Cię zainteresowało pozytywnie xDDD

Źle patrzysz Uśmiech
Po prostu bardzo to się wrzuca w oczy aż za bardzo. Cieszy oko system NEMESIS i rozpierniczenia orków Szczęśliwy
0 kudosOgnistyNatsu   @   19:15, 24.01.2014
Cytat: Fox46
Bardzo szkoda że tak bardzo przypomina z rozgrywki Assasins creda oraz batmana to według mnie będą jej minusy.Bo AC się co niektórym po prostu przejadł.


Rzeczywiście bardzo przypomina AC który zresztą mi również już się przejadł ale nie zmienia to faktu że gra wygląda dość interesująco tylko trochę ten system walki denerwuje bije się z jednym przeciwnikiem a reszta czeka na swoją kolej zamiast wziąć go kupą i jeszcze te spowalnianie czasu czyni bitwę mniej dynamicznymi to jednak tylko krótki filmik więc nie będę wysuwać pochopnych wniosków.
0 kudosFox46   @   20:23, 24.01.2014
Cytat: OgnistyNatsu
Cytat: Fox46
Bardzo szkoda że tak bardzo przypomina z rozgrywki Assasins creda oraz batmana to według mnie będą jej minusy.Bo AC się co niektórym po prostu przejadł.


Rzeczywiście bardzo przypomina AC który zresztą mi również już się przejadł ale nie zmienia to faktu że gra wygląda dość interesująco tylko trochę ten system walki denerwuje bije się z jednym przeciwnikiem a reszta czeka na swoją kolej zamiast wziąć go kupą i jeszcze te spowalnianie czasu czyni bitwę mniej dynamicznymi to jednak tylko krótki filmik więc nie będę wysuwać pochopnych wniosków.


Dokładnie system wspinaczki i poruszania się z AC jak i system walki i to kółeczko jest oklepane do bólu. Ale zaś fajne otoczenie jest.
Choć moim zdaniem mogli to jakoś ulepszyć a nie zrzynać 1:1, bo walkę można było ulepszyć na zasadzie mechanika ta sama ale AI bardziej agresywne i to już by inaczej wyglądało. A wspinanie się rodem z AC tu jest już mniejsze pole do popisu.

Bo przecież nie dali by takiego tragicznego systemu wspinaczki jak w infamusie 1/2. Ten z AC jest moim zdaniem unikatowy i trudno coś tu w tej sprawie zmienić. Ale mogli by chociaż zmienić nieco animację. Choć myślę że ten system wspinaczki będzie bardziej płynny niż w AC gdzie były np: niewidzialne krzaki i przeszkody.
0 kudosKreTsky   @   20:40, 24.01.2014
Mi nie przeszkadza, ze mechanicznie gra przypomina AC, wazne tylko zeby to bylo porzadnie zrobione. Klimat wszystko wynagradza ;] Swietnie, ze postanowili pojsc w mroczny klimat, a nie robic kolejna kolorowa gierke ze srodziemia. W koncu jakas porzadna gra z tego uniwersum sie zapowiada i bedzie mocna konkurencja dla Wieska i DA ;]
0 kudosMicMus123456789   @   18:38, 26.01.2014
Póki co zapowiada się intrygująco. Jestem ciekaw na ile im wyjdzie to wszystko co sobie założyli i na ile spełnią nasze oczekiwania, bo te jak przypuszczam po sobie są ogromne. Czekam na więcej informacji.
Dodaj Odpowiedź