PlayStation 4 to wymagająca platforma, twierdzi Guerilla Games

Główny projektant z obozu Guerilla Games, Eric Boltjes jest pod wrażeniem możliwości, jakie oferuje PlayStation 4.

@ 07.10.2013, 13:23
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
psv, ps4

PlayStation 4 to wymagająca platforma, twierdzi Guerilla Games

Główny projektant z obozu Guerilla Games, Eric Boltjes jest pod wrażeniem możliwości, jakie oferuje PlayStation 4. Chodzi tutaj o łatwość w programowaniu, większą pojemność dysku twardego, jak również mocniejszy procesor. Wszystkie te cechy wspomagają twórców w pracy nad ich projektami, a sama konsola jest o wiele przystępniejsza od swojej poprzedniczki. Niestety nie jest tak, kolorowo, jak np. w przypadku PlayStation Vita i wydanego niedawno Killzone: Najemnik.

Eric Boltjes twierdzi, iż na dorosłej konsoli PlayStation, sprawy mają się nieco inaczej. Sony dołożyło wszelkich starań, aby programowanie nie sprawiało większych problemów. Udało się osiągnąć zamierzony efekt, mimo to główny wizjoner Guerilla Games twierdzi, iż teraz twórcy zostaną obciążeni jeszcze większą odpowiedzialnością za efekt końcowy.

"Architektura PlayStation 4 jest naprawdę świetna, pozwala na bezproblemową pracę z projektami, bo otrzymujesz więcej pamięci, przestrzeni na dysku i większą moc procesora, co w efekcie pozwala na o wiele więcej niźli dotychczas. Z drugiej strony, na nas, twórcach, spoczywa większa odpowiedzialność za wykorzystanie tego potencjału. To wymaga większej ilości ludzi, lepszej komunikacji. Od strony technicznej PlayStation 4 nie zwodzi, ale od strony producenta wymaga się o wiele więcej."

Sony finalnie dochodzi do kompromisu pomiędzy producentami gier, a architekturą ich sprzętu. Twórcy mogą liczyć na otwarte, prostsze w obsłudze środowisko, ale od strony czysto artystycznej, wszyscy wymagać będą od nich o wiele więcej. Co z tego wyniknie, przekonamy się już wkrótce.



Sprawdź także:
Killzone: Najemnik

Killzone: Najemnik

Premiera: 04 września 2013
PSV

Killzone: Najemnik to kolejna część słynnej serii, wykreowanej przez studio Guerilla Games, a dedykowanej konsolom firmy Sony. Tym razem produkcja dostępna jest na konsol...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosKreTsky   @   01:31, 08.10.2013
Jedni beda sie przykladac, a inni nie i nic odkrywczego tu nie ma. Teraz jest tak samo, niektore gry wygladaja jak z poczatku, a nie z konca generacji. Wszystko zalezy od ludzi, ktorzy przy grach pracuja.
0 kudosFox46   @   11:56, 08.10.2013
Mam nadzieje że tą generację raz na zawsze opuszczą doczytujące się tekstury itp: niby Xbox tak ma ale PS3 tez ma w swoich Exach np: w GOW wstąpieniu po odczytaniu zapisu gry niektóre tekstury są niedoczytane (np: roślinność)