Apogee idzie do sądu z Gearbox o profity za sprzedaż Duke Nukem Forever

Duke Nukem Forever jaki był, wszyscy pamiętają. Tytuł, który powstawał kilkanaście lat okazał się strasznie niedopracowany, zaliczając spektakularną porażkę, zarówno w kwestii ocen od recenzentów i graczy, jak i sprzedaży.

@ 14.06.2013, 12:43
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360

Apogee idzie do sądu z Gearbox o profity za sprzedaż Duke Nukem Forever

Duke Nukem Forever jaki był, wszyscy pamiętają. Tytuł, który powstawał kilkanaście lat okazał się strasznie niedopracowany, zaliczając spektakularną porażkę, zarówno w kwestii ocen od recenzentów i graczy, jak i sprzedaży.

Apogee czyli w sumie 3D Realms, pierwotni twórcy gry, choć jej nie dokończyli, postanowili się upomnieć o pieniądze, które wedle szefa studia, niejakiego Scotta Millera, zostały bezprawnie przetrzymane przez ekipę studia Gearbox Software. Tego, które podjęło się przejęcia i dokończenia produkcji, aby wreszcie mogła trafić do sklepów, przy okazji.

Apogee żąda 2 milionów dolarów, a Gearbox całą sprawę skomentowało w taki oto sposób:

"Scott Miller sam kiedyś wypowiedział słowa, idealnie pasujące do sytuacji: '... sprawy sądowe to całkowicie jednostronne wypowiedzi, oparte na gównie po kolana i bardziej nakręcone niż sensowne.'"

"Prawda jest taka, że Apogee/3D Realms otrzymało wszelkie benefity. Gearbox spełnił swoje obowiązku, wzbogacił 3DR, uratował 3DR przed długami, jak również przed mnóstwem procesów sądowych, związanych z ponad dwunastoma latami opóźnień premiery Duke Nukem Forever."

"Wszyscy chcieli aby gra 3DR była lepiej odebrana przez rynek, zarówno dla korzyści graczy, jak i twórców. 3DR nie zdaje sobie z tego sprawy, ale prawda jest taka, że oni jako jedynie na całej umowie skorzystali. Gearbox Software straciło na wiarygodności oraz pieniądze."

Czemu zatem podjęli się dokańczania gry, nie mieli wcześniej kodu do wglądu? Decyzję podejmowali na podstawie screenów z sieci? Bo akurat tej części, choć rozumiem, to nie kumam, prawdę mówiąc.

Apogee idzie do sądu z Gearbox o profity za sprzedaż Duke Nukem Forever

"3DR nie stosuje się do zasad, które są zawarte w umowie, a w dodatku za swoje niepowodzenia obwinia Gearbox. Skoro 3DR nie jest w stanie ogarnąć rzeczywistości i postanowiło iść w zaparte, Gearbox zmuszony jest do tego aby wystosować własny pozew przeciw 3DR, które nie przestrzegało kontraktu. Jesteśmy pewni, że Gearbox zwycięży."

"Lekcją, jaką z tego wyniesiemy jest to, aby nigdy nie wchodzić w interesy z osobą, która ma więcej procesów sądowych, niż wydanych gier."


Na tym zakończymy, a teraz zachęcam do komentowania poniżej.

Sprawdź także:
Duke Nukem Forever

Duke Nukem Forever

Premiera: 10 czerwca 2011
PC, PS3, XBOX 360

Duke Nukem Forever to kolejna część przygód słynnego księcia. Program ma za sobą bardzo burzliwą historię i jest zdecydowanie jednym z najsłynniejszych tytułów w świecie ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosVerdungo   @   13:01, 14.06.2013
Ciekawe ile w tym wszystkim prawdy, bo Gearbox ostatnio sporo ma takich jakiś dziwny problemów finansowych. Może sami wydaja buble, zgarniają kasę, a winą obarczają innych? Chociaż prawdy pewnie nigdy nie poznamy, nawet po sprawie sądowej bo tam się raczej dochodzi do wyników a nie jakiejkolwiek sprawiedliwości Uśmiech
0 kudosEvilScrooge   @   15:00, 14.06.2013
Jakby nie było oni jedynie dokończyli DNF, które już w rękach 3dRealms zapowiadało się kiepawo. Oczywiście nie można ich całkiem pozbawić winy gdyż wiedzieli za jaką grę się biorą i mieli wystarczająco materiału by przez cały okres postprodukcji wiedzieć, że hitu z tego nie będzie.
0 kudosMicMus123456789   @   19:29, 14.06.2013
Prawda leży gdzieś po środku, ale jedno jest pewne. Po takim czasie i takiej grze studio nie powinno żądać ani jednego dolara.
0 kudosgregory16mix   @   20:04, 14.06.2013
Mam to samo zdanie co Mic Uśmiech gra okazała się katastrofą jakich mało i nie był to żaden spisek. To, że ktoś się w końcu za to zabrał - niech będzie, dobrze, ze w końcu, ale efekty były już wicie jakie... Ja na ich miejscu nie ośmieszał bym się w taki sposób. O tym tytule lepiej szybko zapomnieć.
0 kudosKreTsky   @   00:13, 15.06.2013
Niech sie pozywaja. Gearbox sie nie powinien za to zabierac, tak samo jak za Aliena. Fakt, ze 3DR nie powinno sie przyznawac do udzialu w tak kiepskiej produkcji, ale pewnie zweszyli latwe pieniadze.
0 kudosFox46   @   12:30, 15.06.2013
Cytat: KreTsky
Niech sie pozywaja. Gearbox sie nie powinien za to zabierac, tak samo jak za Aliena. Fakt, ze 3DR nie powinno sie przyznawac do udzialu w tak kiepskiej produkcji, ale pewnie zweszyli latwe pieniadze.


W przypadku Aliena było głupotą że Gearbox zabrał się za zrobienie tej gry choć tak naprawdę niby rzekomo przy niej nie dłubał bo Gearbox zlecił to innej firmie czyli z rączki do raczki gra przechodziła i to był błąd. Tak samo w przypadku DNF
0 kudosdenilson   @   23:36, 16.06.2013
Dla spokoju ducha Duke'a powinni zostawić ten projekt Forever w spokoju. Teraz są same problemy, a najgorsze jest, że ucierpiała reputacja obu stron i na dodatek wizerunek Duke'a mocno został nadszarpnięty.
Dodaj Odpowiedź