Apogee idzie do sądu z Gearbox o profity za sprzedaż Duke Nukem Forever
Duke Nukem Forever jaki był, wszyscy pamiętają. Tytuł, który powstawał kilkanaście lat okazał się strasznie niedopracowany, zaliczając spektakularną porażkę, zarówno w kwestii ocen od recenzentów i graczy, jak i sprzedaży.
bigboy177 @ 14.06.2013, 12:43
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps3, xbox 360
Duke Nukem Forever jaki był, wszyscy pamiętają. Tytuł, który powstawał kilkanaście lat okazał się strasznie niedopracowany, zaliczając spektakularną porażkę, zarówno w kwestii ocen od recenzentów i graczy, jak i sprzedaży.
Apogee czyli w sumie 3D Realms, pierwotni twórcy gry, choć jej nie dokończyli, postanowili się upomnieć o pieniądze, które wedle szefa studia, niejakiego Scotta Millera, zostały bezprawnie przetrzymane przez ekipę studia Gearbox Software. Tego, które podjęło się przejęcia i dokończenia produkcji, aby wreszcie mogła trafić do sklepów, przy okazji.
Apogee żąda 2 milionów dolarów, a Gearbox całą sprawę skomentowało w taki oto sposób:
"Scott Miller sam kiedyś wypowiedział słowa, idealnie pasujące do sytuacji: '... sprawy sądowe to całkowicie jednostronne wypowiedzi, oparte na gównie po kolana i bardziej nakręcone niż sensowne.'"
"Prawda jest taka, że Apogee/3D Realms otrzymało wszelkie benefity. Gearbox spełnił swoje obowiązku, wzbogacił 3DR, uratował 3DR przed długami, jak również przed mnóstwem procesów sądowych, związanych z ponad dwunastoma latami opóźnień premiery Duke Nukem Forever."
"Wszyscy chcieli aby gra 3DR była lepiej odebrana przez rynek, zarówno dla korzyści graczy, jak i twórców. 3DR nie zdaje sobie z tego sprawy, ale prawda jest taka, że oni jako jedynie na całej umowie skorzystali. Gearbox Software straciło na wiarygodności oraz pieniądze."
Czemu zatem podjęli się dokańczania gry, nie mieli wcześniej kodu do wglądu? Decyzję podejmowali na podstawie screenów z sieci? Bo akurat tej części, choć rozumiem, to nie kumam, prawdę mówiąc.
"3DR nie stosuje się do zasad, które są zawarte w umowie, a w dodatku za swoje niepowodzenia obwinia Gearbox. Skoro 3DR nie jest w stanie ogarnąć rzeczywistości i postanowiło iść w zaparte, Gearbox zmuszony jest do tego aby wystosować własny pozew przeciw 3DR, które nie przestrzegało kontraktu. Jesteśmy pewni, że Gearbox zwycięży."
"Lekcją, jaką z tego wyniesiemy jest to, aby nigdy nie wchodzić w interesy z osobą, która ma więcej procesów sądowych, niż wydanych gier."
Na tym zakończymy, a teraz zachęcam do komentowania poniżej.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler