Garrett w kolejnej odsłonie serii Thief będzie nastawiony na akcję
Eidos Montreal pracuje od dobrych kilku lat nad przywróceniem do łask graczy serii Thief. Premiera "czwórki" coraz bliżej, a w związku z tym deweloperzy coraz chętniej opowiadają o tym, co przygotowali.
bigboy177 @ 14.03.2013, 11:56
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps4
Eidos Montreal pracuje od dobrych kilku lat nad przywróceniem do łask graczy serii Thief. Premiera "czwórki" coraz bliżej, a w związku z tym deweloperzy coraz chętniej opowiadają o tym, co przygotowali. Dzisiaj słów kilka na temat głównego bohatera, który wedle deweloperów, będzie nieco przeprojektowany, niemniej jednak zachowa charakter pierwowzoru.
Dyrektor gry, Nicolas Cantin, rozmawiając z ekipą GameInformera powiedział, że jego studio dostało niejako wolną rękę w kreowaniu protagonisty. Mogą stworzyć całkowicie nową postać i nie kierować się tym, co wcześniej reprezentował Garrett. Mimo to, Nicolas uważa, że trzeba się trzymać jego korzeni.
"Chcieliśmy utrzymać główne DNA, to kim Garrett był, nie chcieliśmy tego zbytnio zmieniać, ponieważ działało jak należy. Jednocześnie chcieliśmy przyciągnąć większą liczbę graczy, dzisiejszy rynek konsol."
Co to konkretnie oznacza? Nicolas wyjaśnia, że Garrett nie będzie już tylko cichym mordercą, przebywającym cały czas w ukryciu. Jego nowe wcielenie będzie dalece bardziej waleczne, a w związku z tym, prezencja musi to też odzwierciedlać.
"Chcieliśmy aby był bardziej w świecie gry, robił więcej ciekawych ewolucji, a kostium musi to w jakiś sposób odzwierciedlać. Na początku był on bardziej w klimatach gotyckich, postanowiliśmy zrezygnować z rzeczy, które były gotyckie, takie jak czarne paznokcie itd. Chcieliśmy by był zwyklejszy. Tak, wciąż jest mroczną postacią, ale nie chcemy by był określany mianem gotyckiej, mimo że epoka wiktoriańska ma gotycki klimat."
Czyżby zatem nawiązania do jakiejś innej growej postaci? Cantin poprzednio pracował nad grą Assassin's Creed, a konkretnie zaprojektował postać Altaira. Otrzymamy coś podobnego?
"To samo było z Garrettem. Oboje są postaciami, które robią wrażenie tajemniczych, a my musieliśmy nadać im prezencję pasującą do szybkiej akcji. Bohater musi stać pośród postaci niezależnych, ale także zawalczyć z innymi bohaterami na rynku."
"Ludzie będą marudzić, on jest zbyt biały, zbyt czarny, za bardzo się wyróżnia - ale to dobra rzecz. Musi się wyróżniać pośród innych bohaterów."
I to by było na tyle w temacie. Dajcie znać w komentarzach co sądzicie o zmianie mrocznego bohatera, w kogoś w rodzaju wojownika ninja - bo taki obraz mniej więcej się wyłania z tego, co opowiada Nicolas Cantin. Kończąc, przypomnę, że premiera kolejnej odsłony Thief nastąpi w przyszłym roku, a platformami docelowymi na dzień dzisiejszy są komputery PC oraz konsola PlayStation 4.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler