Thief 4: mamy dużo nowych, konkretnych informacji!
Od oficjalnej zapowiedzi minęły już cztery lata, ale pierwsze konkretne informacje zaczęły wypływać na światło dzienne dopiero teraz.
bat2008kam @ 06.03.2013, 08:39
Bartek "bat2008kam"
pc, ps4, xbox one
Od oficjalnej zapowiedzi minęły już cztery lata, ale pierwsze konkretne informacje zaczęły wypływać na światło dzienne dopiero teraz. Thief 4 trafi na rynek w przyszłym roku i zadebiutuje zarówno na komputerach osobistych, jak i konsolach nowej generacji. W najnowszym numerze czasopisma Game Informer zamieszczono rozległą zapowiedź produkcji, przez którą przewinęło się wiele ciekawych faktów. Wszystko, czego udało nam się dowiedzieć, zebraliśmy w punktach. Od siebie dodam, że tytuł najprawdopodobniej będzie godnym kontynuatorem tradycji wykreowanych przez poprzedniczki. Pozostawanie w ukryciu i unikanie otwartej walki to nadal klucz do sukcesu.
Na chwilę obecną dysponujemy następującymi informacjami:
- głównym bohaterem będzie znany z poprzedniczek Garrett, który powraca do swego rodzinnego miasta po kilkuletniej nieobecności;
- City, czyli główna metropolia gry, jest nieudolnie rządzona przez Barona, którego decyzje sprowadzają na ludzi cierpienie w postaci biedy, głodu czy chorób;
- Baron tłamsi wszelaki opór przy pomocy wojska;
- na wygodne i bezstresowe życie mogą liczyć tylko ludzie wywodzący się z wyższych sfer;
- Garrett zamierza wykorzystać trudną sytuację polityczną do wzbogacenia się;
- główny protagonista nie jest typem bohatera, a cwaniaka myślącego przede wszystkim o sobie;
- najbogatszym człowiekiem w City jest architekt Theodore Eastwick, który na zlecenie Barona, wybudował w mieście wiele gotyckich budowli;
- bramy miasta zamykane są o północy;
- Garrett potrafi się wspinać na różne przeszkody terenowe;
- otwieranie zamków polega na zabawie w prostą minigierkę;
- podsłuchiwanie rozmów to dobry sposób, by dowiedzieć się o alternatywnym rozwiązaniu jakiegoś problemu;
- walka z kilkoma strażnikami naraz jest z góry skazana na niepowodzenie;
- strażnicy i mieszkańcy City doskonale znają okolicę, toteż wiedzą, gdzie najlepiej się ukryć, zmuszając ściganego bohatera do pozostawania w ruchu;
- świat będzie na tyle duży i otwarty, że jego przemierzanie i poznawanie wszystkich sekretów wyrwie nam z życiorysu wiele godzin;
- ograniczono magię i elementy paranormalne, dążąc w stronę realizmu;
- przeciwnicy będą mieli słabe punkty, których trafienie zaowocuje poważnym ich osłabieniem i umożliwi nam wykończenie wroga lub szybką ucieczkę z miejsca zbrodni;
- pieniądze posłużą do kupowania zapasów i wyposażenia;
- podczas kradzieży kieszonkowej, włączy się spowolnienie czasu;
- pojawi się umiejętność zwana Focus, której aktywowanie pokaże elementy otoczenia, z którymi można wejść w interakcję;
- będzie można kraść artefakty, którymi przyozdobimy własną kryjówkę;
- nasz ekwipunek będzie składał się m.in. z łuku, wszelakich strzał, pałki ogłuszającej strażników oraz chwytaka umożliwiającego wspinanie się lub ułatwiającego kradzież.
Co o tym myślicie? Jesteście zainteresowani czy, póki co, podchodzicie do wszystkiego z rezerwą?
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler