Wymagany abonament w Final Fantasy XIV!
Coraz częściej słyszymy, iż model miesięcznego abonamentu w grach MMO to archaiczny patent przeszłości.
juve @ 25.02.2013, 13:31
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
Patryk "juve" Jankowski
pc, ps3
Coraz częściej słyszymy, iż model miesięcznego abonamentu w grach MMO to archaiczny patent przeszłości. Jest w tym sporo racji, ale sukcesy monopolistów na rynku dają do myślenia i jakby odrzucają taką tezę, o nie intratności tego modelu. W myśl tej zasady idą twórcy Final Fantasy XIV Online: A Realm Reborn, którzy otwarcie popierają miesięczny abonament, by to właśnie na nim oprzeć sukces własnego projektu.
Producent gry, Naoki Yoshida, podaje wiele przykładów na to, iż miesięczny abonament to dobre rozwiązanie dla wysokobudżetowych projektów. Star Wars: The Old Republic i The Secret World, to przykłady, którymi posłużył się Yoshida. Warto zwrócić uwagę na fakt różnic pomiędzy grami z abonamentem, a tymi free to play. Nie mamy żadnej pewności, iż któraś z wymienionych gier prezentowałaby wyższy poziom w rozwiązaniach dobrowolnej płatności za zawartość.
Formuła abonamentu stawia przed graczem jasne i przejrzyste zasady. Osobiście obawiam się, iż dojdziemy do punktu, gdzie za darmo otrzymamy szczątkową ilość produktu, a za wszystko inne przyjdzie nam płacić żywą gotówką. Spytam się tylko o jedno - gdzie tutaj uczciwa rywalizacja, dla której to gatunek massively multiplayer online powstał?
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler